PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ لیبل در چین قطب تولید جهان

بی شک باید به نظریه محقق و بیوشیمست انگلیسی، ژوزف نیدهام اهتمام ویژه ورزید که گفته چین زادگاه چهار اختراع بزرگ بشراست کاغذ، قطب نما، باروت و چاپ.

 

 

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، اختراعاتی که زندگی بشر را در طول تاریخ دستخوش تحولات بنیادین نمود.این پژوهش با هدف آشنایی بیشتر با صنعت چاپ لیبل در قطب تولیدات صنعتی جهان است.

 

نکاتی که شاید با بومی سازی آنها ناوگان چاپ ایران نیز در اقیانوس بزرگ صنعت چاپ به حرکت درآید.

 

*در چین چاپخانه ها، به دنبال راه حل های ارزان تر هستند. برای مثال، استفاده از جوهرهای بر پایه آب یا الکل یکی از راه های کاهش هزینه های جاری است. محصولات نهایی نیز در مقایسه با اروپا ارزان ترند.

 

*مطالعات انجام شده از 500 چاپخانه نشان می دهد که شرکتهای کوچک بسیاری در حال تولید لیبل هستند بدون این که هزینه های زیادی داشته باشند. ۵۰ درصد از صنعت چاپ لیبل فعالند شرکت های کوچکی با کمتر از ۵۰ کارگر و کارمند هستند.

 

تنها 14 درصد از شرکت های این آمار دارای تجهیزات Flexo نصب شده بودند، که اکثریت این ماشین آلات نصب شده نیز ارزان بودند و از تولید کنندگان بومی خریداری شده بودند.

 

این مطالعه همچنین نشان داد که تنها تعداد بسیار اندکی از چاپ کنندگان لیبل قصد دارند در آینده ای نزدیک تجهیزات Flexo وارد نمایند.

 

تا آنجا که مطبوعات چاپی، اشاره کردند، اجماع بر روی این است که لترپرس حکم فرمای بازار است. بازار لیبل شامل ۷۰-۶۵ درصد لترپرس، ۱۰-۱۵ درصد افست، ۹درصد فلکسو و ۱۱ درصد گراور و دیگر روش های چاپ است.

 

* سرعت و نرخ تولید و ظرفیت خروجی، در مقابل هزینه های کارگری مطرح نیست. هزینه های کارگری در چین عمودی به حساب نمی آید. تولید کنندگان لیبل در چین نگران سرعت ماشین ها نیستند، چرا که منابع کارگری و نیروی انسانی در چین بسیار در دسترس است چرا که جمعیت بسیار زیادی دارند.

 

* فاکتور دیگری که در این مورد از اهمیت برخوردار است، هزینه ها است. بازار چاپ در چین تا حدودی از یک سناریوی بی نظم تبعیت می کند.

 

*مدت زمان طولانی است که مهندسین چینی به عنوان مهندسین زبردست در کپی کردن ماشین آلات مطرح هستند.

 

هیچ کس در دنیا بهتر از چینی ها نمی تواند یک ماشین را کپی کند. ماشین های ساخته شده در چین اساسا ارزان تر تمام می شوند. آنها قوانین و مقرارتی شبیه آنچه در اروپا وجود دارد، ندارد. برای مثال، کمیته های ایمنی قانوت سند برای بازرسی ماشین آلات در چین وجود ندارد.

 

* از زمانیکه بازار لیبل در چین به سوی صرفه جویی بیشتر تولید کنندگان تمایل یافت، رشد این کشور، قدم های فوق العاده سریعی برداشت.

 

*چینی ها سال های بسیاری به دنیا پشت کرده بودند و شرکت های تولید کنند لیبل خودشان را متعهد به رعایت ملاحظات زیست محیطی نمی دانستند.

 

همان طور که در اغلب کشورهای در حال توسعه مطرح است، رشد اقتصادی برای ملاحظات زیست محیطی اهمیت قائل است.

 

* از مادامی که صنایع لیبل چین اثرات بهره وری، هزینه و بازیافت پذیری را در فعالیت خویش دخیل ساختند، دولت چین برخی اوقات می تواند موانعی در فرآیند تولید ایجاد کند.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه