PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لیبل‌های افست در مقابل لیبل های فلکسو

تمرکز نابجای صنعت چاپ در ایران بر روی روش چاپ افست باعث شده تعریف متفاوتی از مبحث لیبل و لیبلینگ در این صنعت مطرح شود.

تمرکز نابجای صنعت چاپ در ایران بر روی روش چاپ افست باعث شده تعریف متفاوتی از مبحث لیبل و لیبلینگ در این صنعت مطرح شود.

 

 به گزراش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، قول رایج در میان کارشناسان و مختصصان صنعت چاپ آن است که نصف سفارشات چاپ لیبل به روش افست و نصف دیگر آن به روش فلکسو انجام می‌شود. این مقایسه البته به تعداد سفارشات باز می نکرد و نه حجم تولید و کیفیت محصول.

سال‌های اخیر با مقبولیت بیشتر لیبل‌های پشت چسبدار در جهان، ارزش و اهمیت روش فلکسو نسبت به افست به مراتب بیشتر شده است. هر چند که در عمل همچنان قاعده ذکر شده در بالا صادق است و در ایران نیز تمرکز بر روی چاپ افست گذاشته شده است.

 

نیاز بیشتر به سفارشات چاپی رنگی در ابتدا غلبه فناوری افست را به روش فلکسو به دنبال داشت ولی خیلی زود فلکسو قدم‌های عقب مانده را جبران کرد و همچنان نسبت 50-50 برای دو فناوری افست و فلکسو حفظ شده است، البته حجم تولید قابل توجه در بخش فلکسو تمایزی قابل اعتنا ایجاد نموده است.

 

طراحان لیبل به‌طور معمول در کارهای خود از 6 یا 7 رنگ استفاده می‌کنند که چاپ آن توسط ماشین‌های رول کم عرض فلکسو که قابلیت نصب 8 تا 12برج را به روی خود دارند بسیار ساده است و این در حالی است که به روش افست کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود.

 

تنوع در تغییر رنگ و افزایش جلوه های ویژه بصری در چاپ فلکسو و حجم و زمان تولید محیطی ایجاد نموده که حضور وبروز روز افزون تکنولوژی باعث غلبه سریع روش فلکسو بر افست گردد.

 

آوردگاه مهم نمایشگاهی جهان یعنی لیبل اکسپو اروپا سال ورود گسترده و تاثیرگذار چاپ دیجیتال به صنعت چاپ لیبل در بخش های گوناگون را به جهانیان معرفی خواهد کرد و علاقه مندان به این صنعت از 28 سپتامبر یعنی 7مهرماه سال جاری به دنیای جدید تکنولوژی صنعت چاپ لیبل وارد خواهند شوند.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه