PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به نگهداری اپراتور محور

تامین نگهداری ماشین آلات صنعت چاپ یکی از مهمترین بخش های فنی و اقتصادی در این صنعت محسوب می شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، شیوه ها و روش های متفاوتی در این راستا مورد مطالعه و پژوهش قرا گرفته است که اکنون به نگهداری اپراتور محور می پردازیم.

نگهداری اپراتور محور یک روش استاندارد صنعتی برای ارایه درک بهتری از نگهداری پیشگیرانه به اپراتورها و آزاد‌سازی منابع بیشتری برای نگهداری است. بسیاری از چاپخانه‌ها هم‌اکنون از این روش استفاده کرده و اپراتورهای دستگاه‌ها را به منبع اصلی نگهداری پیشگیرانه تبدیل کرده‌اند.

اپراتورها دستگاه‌های خود را بهتر از هر فرد دیگری می‌شناسند و هدف اصلی نگهداری اپراتور محور نیز تشویق اپراتورها به در اختیار گرفتن مسئولیت نگهداری از دستگاه‌ها است که باید با ارایه آموزش‌های لازم به آنها همراه باشد.

مسئولیت اپراتورها در این روش شامل موارد زیر است.

اول. بازرسی، تمیز کردن و روغن‌کاری دوره‌ای دستگاه‌ها برای کاهش روند خراب شدن آن‌ها

دوم. کنترل منظم وضعیت دستگاه‌ها

سوم. نظارت مستمر بر روند کاری دستگاه‌ها برای شناسایی زودهنگام مشکلات

چهارم. درک و استفاده از راهکارهای استاندارد عملیاتی و نگهداری

پنجم. سرویس دستگاه‌ها در زمان‌های خاموشی آن‌ها و کمک به مسئولان نگهداری در زمان انجام تعمیرات عمده

ششم. بهبود مستمر وضعیت دستگاه‌ها در چاپخانه‌های پیشرفته‌تر در زمینه نگهداری

شایان ذکر است که اجرای موفق یک برنامه نگهداری نیازمند اجرای گام به گام مراحل مختلف شامل تشویق به در اختیار گرفتن مسئولیت دستگاه توسط اپراتور، ارایه مسئولیت‌های مختلف به افراد، یافتن مشکلات، کار گروهی با اعضای تیم نگهداری و برنامه زمان‌بندی مناسب در کنار ارایه آموزش‌های لازم به افراد است.

نگهداری اپراتور محور عموماً در دوره‌های مشخص انجام می‌شود، گرچه عملیات ساده‌تر نیز می‌توانند در زمان‌های توقف دستگاه توسط اپراتور انجام شوند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه