PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به نمایشگاه چاپ KIPES کره جنوبی

نمایشگاه KIPES  به نوعی معروف ترین نمایشگاه چاپ کره جنوبی است که از سال 2012 از هر سال برگزاری به دو سال یکبار تغییر زمان پیدا کرد.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،یکی از جذابیت‌های این نمایشگاه اریه راه‌حل‌های ارزان‌قیمت، موثر و خلاق است که به چاپخانه داران  است که  اجازه می‌دهد با سرمایه‌گذاری کم به منابع مالی جدیدی دست پیدا کنند.


کشور کره جنوبی با داشتن 16 هزار چاپخانه، از صنعت چاپی پویا و مدرن برخوردار است که این بخش نیز از روند دیجیتالی شدن در امان نمانده بود.هرچند کمپانی های صاحب نام هر دوره بیشتر از قبل می شوند اما با توجه به کمی بعد مسافت حضور گسترده چین بیش از سایر کشورها به چشم می خورد.


کونیکا مینولتا، فوجی‌فیلم و اسکرین از مشتریان پروپا قرص این نمایشگاه هستند و از طریق نمایندگان خود در نمایشگاه بطور متوالی حضور دارند.


سال 2012 شرکت آمریکایی پیتنی بوویز برای اولین بار تکنولوژی Lobby Guard را به نمایش گذاشت.لابی گارد در حقیقت یک کیوسک سلف‌سرویس است که به ارباب رجوع امکان می‌دهد از طریق صفحه حساس به لمس دست، بدون نیاز به هیچ‌گونه واسطه یا اپراتور، نام خود را در بخش مربوطه در یک اداره یا شرکت ثبت کند. در این صورت سیستم به طور خودکار یک ای‌میل یا پیامک به مسوول و کارکنان شرکت ارسال کرده و به آنها اطلاع می‌دهد که چه کسی با آنها کار دارد. این کیوسک از ویژگی‌های امنیتی بالایی برخوردار است.


بعد چین  کشور میزبان حضور قابل توجه ای دارد .شرکت‌های کره‌ای از جمله هیوندای، WE Digital ، Dilli حضور قدرتمندی در نمایشگاه دارند. شرکت سوئیسی لوشر  و هایردلبرگ از طریق نماینده خود در نمایشگاه حضور پیدا می کنند.


یکی از جالب‌ترین بخش‌های این نمایشگاه، کنفرانس‌های تخصصی است که همزمان با زمان نمایشگاه برگزاری می شود. در این کنفرانس‌ها علاوه بر متخصصان کره‌ای، سخنرانان بین‌المللی از سراسر جهان در مورد موضوعاتی که برای چاپخانه داران حیاتی است، اطلاعات ارزشمندی ارایه می‌دهند. ترجمه همزمان به انگلیسی برای سخنرانی‌هایی که به زبان کره‌ای انجام می‌شد، وجود دارد.


یکی از سخنرانان پورنتب سامانیا دکول از تایلند بود. سامانیا دکول مالک و مدیر شرکت چاپی سیری واتانا اینترپرینت پابلیک در تایلند است. او 35 سال پیش کار خود را با یک ماشین کپی گستتنر شروع کرد و اکنون یکی از بزرگترین چاپخانه‌های آسیا را در اختیار دارد. بیش از 4 هزار نفر در چاپخانه‌ او کار می‌کنند. ده‌ها ماشین ورقی و رول نیز به طور سه شیفت در سیری واتانا کار چاپ می‌کنند. تخصص این شرکت چاپی تولید کتاب‌های POP-UP (تصاویر متحرک) است. کارهای این شرکت چاپی به آمریکا و اروپا صادر می‌شود.


بازدید کنندگان و چاپخانه داران ایرانی شاید به تعداد انگشت های دست از این نمایشگاه بازدید می کنند در صورتیکه کره جنوبی با توجه به تولیدات و دانش فنی جایگاه قابل قبولی در صنایع جهان بدست آورده است. بیست یکمین دوره این نمایشگاه در سال آینده میلادی(2016) برگزار خواهد شد.

 

از اخبار چاپ و بسته بندی  ایران و جهان زودتر آگاه شوید: telegram.me/papna

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه