PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به حضور چین در دو دوره گذشته دروپا

نمایشگاه دروپا یکی از معروف ترین و معتبر ترین نمایشگاه های چاپ جهان است که به نوعی روند حرکتی صنعت چاپ جهان را طی چهار سال آینده معرفی می کند.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در هر دوره نمایشگاه دروپا شاهد افول سهم بازدیدکنندگان المانی زبان خواهید بود و در مقابل رشد خزنده چین و آسیای شرقی نمایان تر میشود.تازه تنها بازدیدکنندگان چینی نیستند که رو به افزایش‌اند، بلکه قبل از آنان غرفه‌داران خاور دوری مشمول این قاعده‌اند.
در نمایشگاه دروپای 2008 که 139 غرفه‌دار چینی محصولات خود را به نمایش گذاشتند و در آن دوره به نوعی این حضور چشمگیر بود، اما چهار سال بعد و همزمان با المپیک لندین در سال 2012 نمایشگاه دوسلدورف پذیرای 246 غرفه‌دار چینی بود که فضایی بالغ بر 11469 متر مربع را زیر پرچم قرمز رنگ خود بردند.
در دوره قبل دروپا تنها غرفه‌داران چین 7% از کل فضای نمایشگاه را به خود اختصاص دادند و بدین ‌وسیله در رتبه‌بندی کشورهای غرفه‌دار در این نمایشگاه به لحاظ داشتن بیشترین فضا به مقام چهارم دست یافتند.
به گفته مسولان نمایشگاه دروپا سهم چین در آخرین دوره می توانست از این بیشتر هم باشد البته به شرط آنکه مدیریت نمایشگاه فضای بیشتری را به آنها اختصاص می داد و همچنین به شرکت‌های چینی که دیرتر به فکر شرکت در نمایشگاه می‌افتند.
نتیجه گفتگوها با غرفه‌داران در دو دوره گذشته نشان می‌دهد که تعداد زیادی از صنعتگران آلمانی، محصولاتشان را در چین تکمیل و به صورت OEM به بازار عرضه می‌کنند و این درحالی است که نوز تولید کنددگان صاحب نام تر وارد بازار دروپا نشده اند و احتمالا دروپای2016 عرصه حضور صاحب نام ها باشد.
تولیدکنندگان اروپایی همگی در شهرهای مختلف چین و به‌خصوص در شهرهای صنعتی شانگهای، بی جینگ یا شن زن امکاناتی را فراهم نموده و از آنجا مشغول عرضه محصولاتی هستند که مواد اولیه آن را از داخل چین تهیه و یا وارد می‌کنند.
شرایط تولید و قیمت‌های ارزانتر که تنها تا 25% به علت استفاده از امکانات محلی ایجاد می‌شود، اشتیاق بیشتری را برای تولیدکنندگان مذکور فراهم می‌آورد.
صنعت چاپ در چین درحال رشد و توسعه در همه ابعاد است و آوردگاه های بین المللی گواه این مدعا است. دروپای 2016 جلوه تازه ای از پیشرفت صنعت چاپی این کشور را به نمایش خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه