PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بررسی علل عدم تنوع پست چسب دارها در ایران

نشریه صنعت سوم اولین نشریه تخصصی چاپ انعطاف پذیر و لیبل در کانال تخصصی خود به آدرس @sanatesevom اقدام به  بررسی علل عدم تنوع پشت چسبدارهای در کشور کرده است.
 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بیشترین مصرف چاپخانه های لیبل انواع کاغذ و فیلم های پست چسبدار است. لیبل هایی که برای مصارف گوناگونی از آرایشی و بهداشتی تا کوره و حرارت و پخت مورد استفاده قرار می گیرند.
با توجه به مصارف بسیار متنوع لیبل ها پشت چسبدار در ابعاد مختلف جامعه این محصول دچار تنوع بسیار در تولید می شود. صنعت سوم نوشت: تنوع لیبل های پست چسبدار در روش بسته بندی کشورهای اروپایی بیش از 100 نوع گوناگون است.
این در حالی است که در داخل کشور با توجه به تعرفه واردات40 درصدی تنوع این محصول کاهش بسیار چشمگیری دارد. عواملی چون:
* مقاومت تولید کنندگان پست چسبدار داخلی در برابر هزینه ها
* عدم وجود فضای رقابتی در داخلی
* حمایت تعرفه ای برای تولید کنندگان پست چسبدار داخلی
* نبود ماشین آلات جدید و پیشرفته چاپ لیبل
* دشواری و گرانی مواد مصرفی خاص برای تولید پشت چسبدار خاص
* ضعف دانش فنی
* عدم ریسک چاپخانه داران در سرمایه گذاری
 عوامل فوق سرانجامی را برای مصرف کننده نهایی ایرانی رقم زده که وقتی در یک سفر خارجی یا نوع محصول وارداتی مصرفی استفاده یا بازدید می کند، در برابر آن همه تنوع متحیر می شود.
البته زنگ خطر برای تولید کنندگان داخلی پشت چسبدار از بعد از توافقات هسته ای بصدا در آمده و رقبای اسیایی و اروپایی برای بازار بزرگ پشت چسبدار ایران برنامه ریزی می کنند و شاید اندک زمانی برای چند تولید کننده داخلی باقی است که به نیازهای بازار توجه بیشتری کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه