PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به اولین دروپا در سال 1951

نمایشگاه صنعت چاپ و کاغذ، دروپا، اگرچه امروز بزرگترین رویداد صنعت چاپ محسوب می‌شود و هزاران کارشناس و فعال این صنعت هر چهار سال برای شرکت در آن به دوسلدورف آلمان سفر می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این نمایشگاه تا جایی اهمیت و جایگاه یافته که به المپیک صنعت چاپ جهان نیز شهرت یافته است. اما پایه‌گذاران این رویداد 65 سال پیش چنین تصوری از نتیجه اجرای ایده برگزاری یک نمایشگاه برای صنعت چاپ نداشتند.

سال 1949، ایده اولیه برگزاری نمایشگاهی برای صنعت چاپ در حالی در ذهن بنیانگذاران دروپا شکل گرفت که در آن زمان هیچ نمایشگاه بین‌المللی برای به نمایش گذاشتن آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای صنعت چاپ و کاغذ وجود نداشت و همین مسئله، موجب می‌شد تا آنها قادر به ارزیابی و پیش‌بینی نتیجه اجرای ایده خود نداشته باشند.
 کمتر از یک سال بعد از شکل‌گیری ایده اولیه، سازمان‌دهندگان دروپا بطور رسمی اعلام کردند که شهر دوسلدورف آلمان میزبان اولین «نمایشگاه بین‌المللی چاپ و کاغذ» (به آلمانی: Internationale Messe Druck und Papier) خواهد بود.
نامی که خیلی زود به Druck und Papier (چاپ و کاغذ) خلاصه شد و کمی بعد نیز نام خلاصه آن یعنی DRUPA به عنوان نام رسمی این نمایشگاه انتخاب شد.
همزمان، مسابقه‌ای برای طراحی لوگو و نماد دروپا برگزار شد که در نتیجه آن،‌ نمادی از یک مهر چاپ، به شکل کره زمین انتخاب شد که تا 50 سال بعد از آن نیز مورد استفاده قرار گرفت.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه