PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

قوانین عجیب تداخل صنفی در جنوب شرق آسیا

چند روز پیش طنز نویس آژانس جناب آقای مهندس مسعود شصتچی از سفر تشریف آورند. بچه های تحریریه پرسیدند کجا بودی؟ در پاسخ گفت: رفته بودم پلاک عوض کنم. ما: پلاک!؟ پلاک چی؟ شصتچی: پلاک ارتقا ماشین آلات...

چند روز پیش طنز نویس آژانس جناب آقای مهندس مسعود شصتچی از سفر تشریف آورند. بچه های تحریریه پرسیدند کجا بودی؟ در پاسخ گفت: رفته بودم پلاک عوض کنم. ما: پلاک!؟ پلاک چی؟ شصتچی: پلاک ارتقا ماشین آلات...

 

خلاصه دستگیرمان نشده که کجا بوده و چه می کرده. درهمین راستا مسعودخان چند فقره طنز برای تداخل صنفی به آژانس ارایه نمود که قابل نشر نبود و به گفته خودش یک طنز قابل انتشار نوشت!

 

مسعود شصتچی: در پایتخت اندونزی جاکارتا هر روز تداخل صنفی صورت می گیرد و دستفروشان سر تداخل دعوا می کنند. یکی می گوید این جارکامنه و دیگری می گوید جاکارتو نیست و پلیس و بازرس کارگروه تداخل هر دو را پلمپ می کند.

 

در ویتنام مردم فکر می کنند هنوز با آمریکا در حال جنگ هستند و تداخل صنفی کار استکبار جهانی است.

 

در چین اگر بکسی بگویی تداخل را رعایت کن، می گوید منظورتان کدام تداخل است؟ اصلی یا چینی؟

 

در ژاپن اگر کسی از قانون تداخل صنفی تخطی کند، پلیس مکان مجرم را پلمپ می کند و شب در تلویزیون پلیس و مجرم و بازرس گارگروه تداخل صنفی از مردم عذرخواهی می کنند.

 بعد مسئولان اتاق اصناف و نویسندگان قانون نظام صنفی ازمردم عذرخواهی می کنند و در آخر مغازه رییس کارگروه بازرسی تداخل صنفی پلمپ می شود تا این تداخل صنفی درس بزرگی برای همه مردم ژاپن شود.

 

در کره شمالی هرکس تداخل را رعایت نکند، کیم جونگ اون شخصا او را پلمپ خواهد کرد مگر اینکه او خودش اجازه تداخل را داده باشد. کلا در کره شمالی به هرکسی که تداخل را رعایت نکند بگویید چرا تداخل را رعایت نمی کنی؟ می گوید: اون گفته.

 

در کره جنوبی اگر کسی تداخل صنفی را رعایت نکند بازرس کارگروه تداخل صنفی او را مجبور می کند که مقدار قابل توجه ای اجناس کره ای شامل لوازم خانگی، تلفن هوشمند به ایرانی ها بفروشد و به نوعی هر تداخل صنفی در کره جنوبی ضربه ای به تولیدات داخلی ایران محسوب می شود.

 

در هنگ کنگ هر کسی تداخل صنفی را رعایت نکند شخص بازرس کارگروه تداخل چنان با گفتگو او را اعمال قانون می کند که تا چند روز نتواند کمر راست کند، البته در برخی از موارد مورد بالعکس هم دیده شده.

 

در سنگاپور همه در برابر قانون تداخل صنفی برابرند، اما بعضی ها پور و پسر و دوست کسی هستند و در برابر قانون برابرترند.

 

در فیلیپین مردم نیاز به بازرس و کارگروه رسیدگی به تداخل صنفی ندارند، با چهارتا ضربه فیلیپنی کار تمام می شود.

 

در تایلند آنقدر تداخل صنفی صورت می گیرد که هیچ کارگروهی و بازرسی نمی تواند وارد عمل شود، اصولا تایلند بیشترین آمار تداخل را در بین کشورهای جهان به خود اختصاص داده است.

 

نوشته شده در تاریخ ۳۰ / ۰۴ / ۱۳۹۴ در ساعت : ۱۳ : ۱۹
تعداد بازدیدها:75
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه