PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آقای زکایی شما صنعت چاپ را به مرز انحطاط بردید

پس از اقدام اتحادیه های جهت برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال و جلوگیری از انحطاط این نمایشگاه به دست افراد سود جو و فرصت طلبی که سابق بلندی در اضمحلال فعالیت های مثبت و مفید صنعت چاپ دارند؛ جلال زکایی مانند همیشه در طوماری سر توهین و افترا را به هیات مدیره اتحادیه لیتوگراف تهران بازکرد و در فضای مجازی اقدام به انتشار این توهین نامه نمود.

پس از اقدام اتحادیه های جهت برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال و جلوگیری از انحطاط این نمایشگاه به دست افراد سود جو و فرصت طلبی که سابق بلندی در اضمحلال فعالیت های مثبت و مفید صنعت چاپ دارند؛ جلال زکایی مانند همیشه در طوماری سر توهین و افترا را به هیات مدیره اتحادیه لیتوگراف تهران بازکرد و در فضای مجازی اقدام به انتشار این توهین نامه نمود.

 

از این رو نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران  برخی موارد مربوط به فعالیت های گذشته و حال این شخص را در نامه ای سرگشاده گوشزد نموده اند تا شاید درس عبرتی برای اینگونه افراد باشد.

 

در این نامه آمده است:

 

بعنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگی و فرهیخته صنعت چاپ ایران برخی از افراد و اظهار نظرهای بی خردانه آنها را بسیار کوچک و حقیر می دانم که پاسخ دهم؛ زیرا هر کسی و هر حرفی شایسته پاسخ گویی نیست و گاهی، پاسخ دادن به چنین افرادی، لگد زدن به مرده است. مرده ای که برای زنده شدن، حاضر است دست به هر کاری بزند. برخی سخنان، هذیان گویی یک بیکاره است که درکوچه پس کوچه های آرزوهایش، به گذشته ای فکر می کند که به دلیل یک اتفاق و به خاطر بی سامانی یک دولت رخ داده است.

 

با این حال، به جهت این که برخی اظهار نظرها که از بلاهت و بی خبری بعضی افراد ناشی می شود، متوجه صنف و اتحادیه ای شده است که نسبت به آن ها مسئول هستم، برای تنویر افکار عمومی و شفاف سازی های لازم توضیحاتی از سوی خود و هیات مدیره اتحادیه لیتوگرافان مهرو پلاک و کلیشه عرضه می دارم تا آگاهان صنف، خود قضاوت کنند و دوست و دشمن را بهتر از همیشه بشناسند.

 

در ابتدا باید یادآور زمانی شوم که تنها مدیر کلی که در ارشاد ، صنعت چاپ را به مرز انحطاط برد و دوران سیاه و تاریکی برای این صنعت رقم زد و باعث ورود ماشین آلات مستهلک به این صنعت شد و ایران را به گورستان ماشین آلات زیر مدل و قدیمی تبدیل نمود ، که این ریشه در عدم شناخت و سواد مناسب این صنعت داشته و دارد و بدتر از آن با گرفتن ماشین زیر مدل از ارشاد خداحافظی نمود و سپس بوسیله آقای... به ارشاد بازگشت و متاسفانه متاسفانه با مدرک مجهول سرپرست و سپس مدیر شد و از منابع بیت المال بدون مدرک درخور حقوق گرفت!

 

طبیعتا وقتی چنین فردی با این سطح سواد و دانش سکاندار یک اداره مهم شود عواقب بعدی بسیار بدنبال دارد که اختلاف و تفرقه افکنی میان تشکلهای بزرگ صنعت چاپ اولین آنها نبود ولی به نوعی بزرگترین آنها بود ، مطلبی که خود این شخص در دفتر اتحادیه لیتوگراف در حضور آقایان غلامرضا شجاع ، محمد کلاری ، آقای امیر زاده و پیشکسوت عزیز جناب اقای خمسه پور وبنده به همراه یکی از مسئولین وزارت ارشاد به زبان آوردند و گفتند : « ما تفرقه انداختیم و نتیجه گرفتیم» و این ننگ بزرگ توسط اینگونه افراد بی دانش و کم خرد بر جبین صنعت مظلوم چاپ حک شد.

 

آقای زکایی فراموش کرده با موازی کاری جلساتی در دفتر معاون فرهنگی آن زمان آقای پرویز هماهنگ می نمود تا دامنه تفرقه و کشمکش ها هر روز بیشتر گردد؟! حال با چه رویی در ارتباط با صنعت چاپ اظهار نظر می کند ؟ با چه سواد و دانشی پیگری کرده و می کند؟ او که از منفورترین چهره هاست و با ترفند برگزاری نمایشگاه، کاسه گدایی جلوی روی اهالی صنعت چاپ می گیرد و همچنان به دنبال منافع شخصی خود است و او که در تمام دوران مسئولیتش ، یک خاطره خوش و یک نام نیک برای خود باقی نگذاشت، به چه رویی در باره این صنعت که اهالی آن همه عمرشان را برای آن گذاشته اند، اظهار نظر می کند؟ شاید دوباره بوی هرج و مرج از دولت می شنود و خیال می بافد که مانند دوران به هم ریخته دولت گذشته، می تواند از نمد هرج و مرج کلاهی برای خود بسازد. اما زهی خیال باطل که این بار ، اصناف بیدار و هوشیارند و طمع دست درازی دوباره این فرصت طلبان را از صنعت چاپ ، قاطعانه قطع خواهند کرد.

 

موضوع بعد در ارتباط با عدم توانایی فعالیت اقتصادی توسط اتحادیه ها است ،  این فرد و کلا اینگونه طرز فکر همه را به مانند خود تصور می کنند و لب به سخن می گشاید ؛ وقتی صحبت از برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال به میان آمد بحث بر سر اتحادیه لیتوگرافان نبوده و نیست بلکه تصمیم آن است که برای جلو گیری از رانتخواری و کوتاه کردن دست برخی فرصت طلب و سودجو و با هدف برگزاری هرچه با شکوه تر نمایشگاه چاپ دیجیتال ، لازم است از توان هر سه اتحادیه استفاده شود. و اینان که جیب خود را این بار خالی می بینند ، به فغان آمده و دایه ی مهربان تر از مادر شده اند. برای صنعت چاپ اشک تمساح می ریزند و از این که طمعه را دور از دسترس و منافع خود را برباد رفته می بینند، شروع به ضجه و ناله می کنند.

 

آقای فرصت طلب ، اینگونه تفکرات پوشالی و بی خردانه که اتحادیه کشباف نمایشگاه برگزار می کند خود نمایانگر شخصیت و انباشته های ذهن بیمار شما است که بدون کوچک ترین اطلاع و دانشی در این رابطه به مانند همه موضوعات اظهار نظر می کنید.

 

 آقای دانشمند دیپلم نگرفته، استاد دانشگاه ندیده! اهالی صنعت چاپ برخلاف شما بسیار فهیم و خردمندند؛ زیرا می دانند شرکت نمایشگاهی صنوف تولیدی که عهده دار برگزاری نمایشگاه های بیش از 68 اتحادیه است با استفاده از تجربه نمایشگاه های موفق و برگزارکنندگان آنها اقدام به برگزاری نمایشگاه در زمینه های مختلف برای اتحادیه های مختلف و عضو می نماید که از آن جمله می توان به نمایشگاه های مبلمان ، طلا و جواهر و... اشاره نمود.

 

همچنین این شرکت دونمایشگاه بزرگ خاورمیانه با عنوان نمایشگاه پاییزه و بهاره برگزار می کنند که گردش مالی بسیار بیشتر از حد تصور جنابعالی داشته و دارد و هیات مدیره این شرکت از روسای باسابقه صنایع بوده و هستند و خوشبختانه رییس هیات مدیره و قائم مقام این شرکت از اهالی و روسای اتحادیه صنعت چاپ است لطفا کمی مطالعه کنید.

 

این گوشه ای از کارنامه برگزارکنندگان نمایشگاه بود اما آقای زکایی شما چه کردید ؟ در دفتر امور چاپ چه دردی از این صنعت دوا کردید ؟ نمایشگاه پکو چه شد و کجا رفت ؟

 

انجمن فارغ التحصیلان دانشکده چاپ چه شد ؟

 

چه بر سر انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ آمد ؟

 

چه بر سر نمایشگاه گاه شمار آوردید ؟

 

چه بر سر نمایشگاه چاپ دیجیتال می آورید که هر روز برای برگزاری با ما تماس می گیرند ؟ و....

 

 با این سابقه درخشان و البته مضحک که همه از آن باخبرند، حال قصد نگهبانی از اصناف را دارید؟!

 

 ما ترا به عنوان آبدارچی اصناف هم قبول نداریم، حال تو داعیه نگهبانی از صنف ما را دارید؟ چه خوش گفته اند قدیمی های باحکمت که یکی را به ده راه نمی دادند، سراغ خانه کدخدا را می گرفت! حال صنف ما تورا به هیچ نمی خرد، تو ادعای پیغمبری صنف را می کنی؟ مگر از بزرگ تر شما که از دل و چشم مردم رفت و گم شد، ارزش و اعتباری هست که از تو باشد؟

 

آقای هذیان گو! لاف چه می زنی؟ کجا عدد حسابت می کنند و کجا محلی از اعراب داری که درباره صنف ما اظهار نظر می کنی؟ یک وقت به لطف هرج و مرج دولتی، برگه حکمی برایت صادر شد و دولت اتفاقی ترا آدم حساب کرد، حالا آن برگه کاغذ که تمام اعتبار تو بود، بی اعتبار شده است؛ دیگر با کدام اعتبار در باره اصناف حرف می زنی؟  لطفا پای خود را از گلیم کوچکتان بیشتر دراز نکنید ، اهالی و دست اندر کاران صنعت چاپ نیاز به سخنگو نداشته و ندارند و اگر هم داشته باشند، آن قدر ذلیل نشده اند که به چون تویی روی آورند.

 

 اگر بخاطر ندارید یادآوری می کنم ، شماهمان فردی هستید که دو مدیرکل فعلی و اسبق دفتر امور چاپ از ورود شما به این دفتر جلوگیری می کردند و می کنند

 

شما همان فردی هستید که صنعت چاپ ایران را به گورستان ماشین آلات دست چندم تبدیل نمود ،

 

شما همان فردی هستید که آتش اختلاف بین اصناف صنعت چاپ را با تعمد آفریدید ،

 

شما همان فردی هستید که وحدت صنعت چاپ را که تا مرز تدوین اساسنامه و توافقات اصولی رفته بود، به هم زدید. شاهد این مدعا همه روسای اتحادیه ها و جمعی از کارشناسان اصناف هستند که بعد از چند ماه پیگیری مداوم، زمانی که مالک اشتر وحدت به خیمه نکبت و تفرقه معاویه رسیده بود، از حکم مدیرکلی ات سوءاستفاده کردی و مانع رسیدن شمشیر وحدت اصناف بر رگ گردن تفرقه شدی و در حضور جمعی گفتی: اگر اصناف به وحدت برسند برای ما شاخ می شوند.

 

شما همان فردی هستید که در خرج کرد بودجه بیت المال بدست اقوامتان زبانزد بودید ، چه کسی جشن کارگران صنعت چاپ را با آن بودجه وحشتناک برگزار می کرد ؟ چرا در این رابطه لال شده ای و اظهار نظر نمی کنی؟چون پای خواهرزاده تان در میان است؟

 

اما در ارتباط با هیات مدیره فهیم و خردمند اتحادیه لیتوگرافان تهران باید یاد آور شوم که با توجه به سطح فهم و تجربه این افراد ، هیچگاه فریب این عوام فریبی هارا نخواهند خورد و زمانیکه فهم و تجربه همگرا شود اتحاد و همدلی  پدید خواهد آمد. همان طور که در اتحادیه ما به وجود آمده و همه شاهد آن هستند و می توانند قضاوت کنند. سطح رضایت اعضای صنف از اتحادیه کافی است تا دهان یاوه گویانی چون ترا گل بمالند اتحادیه لیتوگرافان عضو بالاترین کمیسیونهای مجمع امور صنفی است.

 

یادآور می شوم اعضای هیات مدیره اتحادیه لیتوگرافان تهران نسبت به جوابیه برای این فتنه گر که هیچ ارزش و اعتباری ندارد، بی اعتنا بودند و توهین ترا، فحاشی یک ... قلمداد کردند که نه ارزش جواب دارد و نه ارزش شنیدن. و به صراحت گفتند که این آدم و این بیانات کوچه بازاری، ارزش جواب رسمی از سوی اتحادیه ندارد؛ این بود که شخصاً به نکاتی اشاره کردم.

 

آقای زکایی به هر حال، شما درست می گویید ، بزرگان تولید و صنعت مملکت چیزی نمی دانند و نمی فهمند، اما افرادی با سواد و دانش شما علامه دهرند! اما مواظب باش که همین بی سوادان بی دانش، با دست غیرت صنفی خود، سیلی بارانت نکنند.

 

                                                                                        احمد ابوالحسنی

                                                                                                                             نایب رییس اتحادیه لیتوگراف مهر و پلاک و کلیشه تهران

 

 

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران : با توجه به قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران ، آماده انتشار جوابیه کلیه افرادی که در این متن نامبرده شده در این بخش خبری هستیم.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه