PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تعاونی چاپخانه داران تهران نیاز به شفاف سازی دارد

نقش تعاونی های در توسعه فعالیت های صنعتی همواره مهم و قابل توجه بوده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، تعاونی صنعت چاپ در پایتخت چندی است که در اوج خبر سازی قرار گرفته اند. خبرهای جسته و گریخته ای که گاهی حواشی فراوانی نیز در پی داشته است.

در این میان با توجه به رتبه بندی باید گفت تعاونی صنف صحاف به نوعی کم خبر ترین تعاونی صنعت چاپ در پایتخت است و در مقابل تعاونی چاپخانه داران تهران پر هیاهو ترین تعاونی در کل کشور.

با نگاهی به سبک اطلاع رسانی تعاونی ها تا حدی می توان به روند کاری آنها نیز پی برد، تعاونی صحاف مانند اتحادیه کم حاشیه و بیشتر به سمت کسب و کار است.

تعاونی لیتوگراف فعال ترین تعاونی است که در نحوه اطلاع رسانی هم با تکیه بر فضای سایبر شیوه خوبی اتخاذ کرده است، دوری از حاشیه و اطلاع رسانی مدرن جایگاه قابل قبولی برا این تعاونی رقم زده است.

از سوی دیگر تعاونی چاپخانه داران تهران پر هیاهو ترین تعاونی و به نوعی در حاشیه ترین آن در کشور می تواند نام گیرد. از حساسیت های فراوان در برگزاری مجامع عمومی تا ابطال انتخابات و مجمع در این چند سال متوجه فعالیت هیات مدیره تعاونی بوده است.

انتشار نشریه داخلی با آن ادبیات خاص! در کنار سوالات و ابهامات پیرامونی دیگر فضایی برای نگاه به عملکرد و دستاوردها برای اعضا خود برجای نگذاشته است!

اعضایی که با وجود خروج 300 چاپخانه دار به علت ورشکستگی تهدید اقتصادی را بیش از همیشه احساس می کنند و شاید با اتخاذ سیاست های صحیح و تغییر روش بنیادین در تعاونی بتواند یارخاطری برایشان بوجود آید.

به هر روی اتفاقات و ابهامات کنونی تعاونی چاپخانه داران تهران خبر از این دارد که فعالیت ها و عملکرد این تعاونی بیش از همیشه تاریخ خود نیاز به شفاف سازی دارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه