PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آشنایی با نوآوری های صنعت چاپ در سایه نمایشگاه چاپ

عضو هیات مدیره اتحادیه صنعت چاپ خراسان در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران با اشاره به کارکردهای این نمایشگاه، گفت: آشنایی با نوآوری های موجود در صنعت چاپ، همچنین بهره مندی از دوره های تخصصی و آموزشی از جمله مزیت های حضور در این نمایشگاه به شمار می آید.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محمد لطفی در گفتگو با ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران، با بیان این مطلب افزود: خریداری و تامین مواد اولیه و قطعات و تجهیزات ماشین آلات چاپی که به دلیل دوری از پایتخت و عدم دسترسی به نمایندگان شرکت ها در طول سال امکان پذیر نیست از دیگر مزایای این نمایشگاه به شمار می آید.

وی ادامه داد: امسال، نمایشگاه نسبت به دوره های دیگر از شوق و ذوق زیادی برخوردار است و شرکت های بسیار خوبی در این نمایشگاه حضور دارند و این مو ضوع نشان می دهد که برداشتن تحریم ها افق روشنی در مسائل اقتصادی به وجود آورده است.

مدیرمسئول چاپ شایسته با اشاره به حضور شرکت های ترکی و چینی در نمایشگاه امسال، عنوان کرد: ماشین آلات و دستگاه های بسیار خوبی از تولیدکنندگان و شرکت های این دو کشور به نمایشگاه امسال آمده اند و در این میان، احساس می شود نمایشگاه توانسته در منطقه به جایگاه خوبی دست پیدا کند.

لطفی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه در هر کشوری به رونق صنایع منجر می شود، افزود: حوزه چاپ نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر فردی در این صنعت پیشرفت نکند و با توجه به تکنولوژی های نوین و دستاوردهای آن خود را به روز نکند، عقب می ماند و باید پیشفت کند.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت چاپ و بسته بندی در مشهد نیز اشاره کرد و گفت: بازار چاپ در این شهر، رونق زیادی ندارد و با وجود ماشین ها و دستگاه های مدرن و به روز اما در بخش های زیادی با مشکلات روبرو هستیم. به عنوان مثال در بخش افست اکنون اشباع شده ایم در حالی که در حوزه هایی مانند چاپ صعنتی با مشکل و کمبود روبرو هستیم.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران تا 5 دی ماه از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایگاه های بین المللی تهران برپا است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی