PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نمایشگاه فرصتی برای تبادل تازه های صنعت چاپ

معاون آموزش و پژوهش اداره کل چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کارایی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران، گفت: این نمایشگاه، فرصتی برای دسترسی و آگاهی از آخرین و جدیدترین دستاوردهای صنعت چاپ کشور در بخش ماشین آلات، حوزه نرم افزاری و فناوری های نوین به شمار می آید.

به گزارش ژآانس خبری چاپ و بسته بندی ایران محمدحسن فکری در گفتگو با ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران، با بیان این مطلب عنوان کرد: در بخش های صنعتی، نمایشگاه گره گشای ارائه راهکارهای جدید است و صنعت چاپ نیز ازاین قاعده مستثنی نیست، در این میان نمایشگاه چاپ که سالها تجربه پشت سر خود دارد و برگزار کننده آن بخش خصوصی و اتحادیه ها هستند به خویی از عهده این کار برآمده است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال، سالن ها به خوبی جانمایی شده اند، حضور شرکت ها پررنگ بوده است و در یک نگاه کلی به نظر می رسد که شرکت کنندگان ایرانی و خارجی از نحوه چیدمان و غرفه آرایی به خوبی آگاهی دارند چون برای جلب نظر بازدیدکنندگان، تلاش های بسیار خوبی کردند که این خود میتواند به جذب بیشتر نمایشگاه به بازدیدکننده ها کمک کند.

فکری در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه سالانه نیز گفت: نمایشگاه های تخصصی در میان بخش های خود گیرایی و جذب دارند، اگر الان به هر نمایشگاه تخصصی بروید برای متخصصان آن نمایشگاه جاذبه و کاربرد دارد، اینجا نیز ما طیف گسترده ای از فعالانی را داریم که به عنوان بازدیدکننده تخصصی به نمایشگاه می آیند.

وی افزود: دست اندرکاران و فعالان صنعت چاپ نیز اما در طول سال امکان دسترسی به آخرین تکنولوژی و اطلاع از پیشرفت های این حوزه را ندارند و این موضوع برای آنها کمرنگ است، در این میان، آگاهی از این اطلاعات میتواند در سایه حضور در این نمایشگاه های تخصصی محقق شود.

به گفته فکری، در این میان اما وظیفه برگزارکنندگان نمایشگاه سنگین میشود و باید تلاش کنند بخش هایی را به نمایش بگذارند که میتواند به دانش و آگاهی دست اندرکاران این حوزه کمک کند. در این نمایشگاه، بازدید کنندگان عمومی کمتر هستند و اغلب افرادی هستند که به دنبال سرمایه گذاری جدید هستند، در این میان باید تلاش کرد آنها را به سمت تکنولوژی هدایت کرد تا گره گشای بخشی از بازار کار باشد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران که از روز چهارشنبه دوم دی ماه فعالیت خود را آغاز کرده، امروز 5 دی ماه  تا ساعت 17 در محل دائمی نمایگاه های بین المللی تهران برپا است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی