PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نمایشگاه امسال پایه گذار روند ترمیم بافت فرسوده ماشین آلات صنعت چاپ

ثتبیت واردات ماشین آلات فرسوده صنعت چاپ از سال 2007 میلادی گسترده تر از همیشه آغاز شده و سخنرانان افتتاحیه بیست ودومی نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی خطر فرسودگی ناگان چاپ کشور را برای دوران پسا تحریم گوشزد کردند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، اگر امکانات سخت افزاری و زیرساختی برای صنعت چاپ کشور مهیا شود ایران می‌تواند بخش قابل توجهی از بازارهای منطقه را در دست بگیرد.

 بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ درباره‌ی میزان فروش ماشین‌آلات وارد شده به ایران همزمان با بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، به خبرنگار ایلنا گفت: هنوز آمار فروش دقیقی از ماشین‌آلات فروش رفته جمع آوری نشده ولی به گفته‌ی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به عنوان مثال ایران روتاتیو نماینده‌ی انحصاری شرکت هایدلبرگ قرارداد فروش سه دستگاه گالوس را با چاپخانه‌داران ایرانی منعقد کرده است.

او ادامه داد: اغلب ماشین‌آلات به صورت تخصصی کارهای مرتبط با سلفون کشی، برش کاغذ و... را انجام می‌دهند. مهمترین و پیشرفته‌ترین ماشین فروش رفته هم همین دستگاه گالوس است. البته سه فقره از ماشین‌آلات شرکت‌های دیگر که مختص به حوزه‌ی بسته‌بندی هستند؛ از شرکت دموراگ درخواست فروش داشتند. این دستگاه در تولید اتوماتیک جعبه‌های دارویی و بهداشتی کاربرد دارد.

عابدین اضافه کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه‌ی کارتن‌سازی نیز در خود نمایشگاه فروش بالایی داشتند. آمار دقیق‌تر میزان فروش دستگاه‌های متفاوت نیز تا دو یا سه هفته‌ی آینده جمع‌آوری می‌شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، با بیان تأثیرگذاری مثبت نمایشگاه بیست و دوم برای ناوگان چاپ کشور تأکید کرد: ناوگان صنعتی چاپ با یک نمایشگاه تغییرات خیلی عمده‌ای نخواهد داشت. ولی این دوره از نمایشگاه به دلیل حضور نمایندگان شرکت‌های خارجی که پانزده سال بود به دلیل تحریم‌ها به ایران نمی‌آمدند، پایه‌گذار خوبی برای روند نوسازی ناوگان صنعت چاپ و کمک به تولیدکننده و صادرکننده‌ی این صنعت بود.

عابدین همچنین یادآور شد: مسلماً اگر امکانات سخت‌افزاری و زیرساختی برای صنعت چاپ کشور مهیا شود؛ ایران می‌تواند بخش قابل توجهی از بازارهای منطقه را در دست بگیرد.

او درباره‌ی بازتاب نظر شرکت‌کنندگان خارجی نمایشگاه نیز گفت: مسلماً وقتی شرکت‌کننده‌ی خارجی با فروش مواجه است نمایشگاه را مثبت ارزیابی می‌کند. ایران امکانات اقتصادی خوبی از نظر بحث دستگاه‌های چاپ و بسته‌بندی در این نمایشگاه فراهم کرد. نهایتاً همین دستگا‌ه‌ها به تولیدات بیشتر و با کیفیت به چاپ کمک می‌کند. شرکت‌کنندگان همچنین از اینکه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مخاطبان تخصصی خود را داشت ابراز رضایت داشتند. آموزش استفاده از تکنولوژی جدید نیز در روزهای نمایشگاه وجود داشت که همین مسئله خرسندی تمامی غرفه‌داران را به دنبال آورد.

عابدین در پایان تأکید کرد: یکی از نکات مثبت نمایشگاه تخصصی‌تر شدن و گسترده‌تر شدن آن بود که حتی در نحوه‌ی اجرای غرفه‌ها نمود داشت. سرویس و خدمات بهتری نیز به بازدیدکنندگان ارائه شد و علمی‌تر شدن نشست‌های نمایشگاه هم برای برگزارکننده و هم برای غرفه‌داران تجربه‌ی جدیدی بود که محقق شد. این نمایشگاه چهار هزار متر مساحت بیشتر از نمایشگاه‌های قبلی در اختیار داشت اما به دلیل درخواست بالای شرکت‌کنندگان با کمبود جا مواجه شدیم و به همین دلیل اختصاصی‌گرایی در غرفه‌بندی گاهی در برخی سالن‌ها امکان رعایت شدن نداشت.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی