PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تدبير دولت، آرامش را به بازار كاغذ برگردانده است

دبیر اتحادیه کاغذ و مقوای تهران با اشاره به ثبات قيمت كاغذ در دولت يازدهم گفت: خوشبخانه دولت جديد در بازار وارد نشده‌ و اين تدبير دولت يازدهم، آرامش را براي بازار كاغذ به ارمغان آورده است.

دبیر اتحادیه کاغذ و مقوای تهران با اشاره به ثبات قيمت كاغذ در دولت يازدهم گفت: خوشبخانه دولت جديد در بازار وارد نشده‌ و اين تدبير دولت يازدهم، آرامش را براي بازار كاغذ به ارمغان آورده است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، احمد شريفيان در این رابطه اظهار كرد: خوشبختانه بازار كاغذ به وضع عادي بازگشته و به‌طور ميانگين قيمت انواع كاغذ در دو ماه اخير حدود 10 درصد كاهش يافته است.



دبیر اتحادیه کاغذ و مقوای تهران ادامه داد: باتوجه به نزديك شدن به فصل چاپ سررسيد، اگر ثبات در بازار كاغذ ادامه داشته باشد، مشكل خاصي براي تامين كاغذ نخواهيم داشت. متاسفانه همه چيز در ايران مقطعي است، تا باران نبارد هيچ‌كس براي خريد چتر اقدام نمي‌كند، اكنون نيز زمان خريد كاغذ است و بايد بازار از حالت راكد خارج شود.



شریفیان درباره وضعيت بازار كاغذ در دولت يازدهم گفت: دولت يازدهم بر خلاف دولت‌هاي نهم و دهم تا به امروز به بازار نفوذ نكرده و آن‌را به دست بازاري‌ها سپرده است. اگر اين تدبير دولت ادامه داشته باشد می‌توان به رونق اين حوزه امید داشت و ادامه ثبات آن دور از انتظار نیست.



وي ادامه داد: اشتباه دولت قبلي اين بود كه به بازار‌ها وارد می‌شد و این امر به بازار تنش وارد می‌کرد. تجربه نشان داده كه ورود دولت به حوزه‌هاي بخش خصوصي، آرامش بازار را برهم مي‌زند. اگر قيمت كاغذ را در چند ماه گذشته بررسي كنيد متوجه تغييرات بازار در دولت يازدهم خواهيد شد.


شريفيان درباره پيش‌بيني بازار كاغذ اظهار كرد: متاسفانه بازار اقتصادي ما بر پايه مسايل رواني تغيير مي‌كند و با كوچك‌ترين تنشي  متشنج مي‌شود. نگاه من نسبت به آينده بسيار روشن است و پيش‌بيني مي‌كنم كه با تدبير دولت يازدهم، شاهد زنده شدن اميدهاي اقتصادي در كشور خواهيم بود.



دبیر اتحادیه کاغذ و مقوای تهران در بخش پاياني صحبت‌هايش گفت: اكنون بازار در ركود كامل به سرمي‌برد و به زحمت خريد و فروش انجام مي‌شود، البته با كاهش تحريم‌ها وضعيت اقتصاد كشور نيز تغيير خواهد كرد.


براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران، هر بند کاغذ تحرير ۷۰ گرمی، ۱۰۰ در ۷۰ ، 78 هزار تومان، هر کيلوگرم کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۱۰۰ در ۷۰ ، سه هزار و 700 تومان و هر کيلوگرم مقوای پشت توسی به بهای دو‌ هزار و 820 تومان به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه