PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تسهیلات ۵۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای کارخانه مازندران

مدیرعامل کارخانه کاغذ مازندران با اشاره به تسهیلات ۵۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای این کارخانه که وزیر صنعت وعده آن را داده است،‌ گفت: مذاکرات راه‌اندازی طرح بزرگ OCC در حال نهایی شدن است و ما زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم.

مدیرعامل کارخانه کاغذ مازندران با اشاره به تسهیلات ۵۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای این کارخانه که وزیر صنعت وعده آن را داده است،‌ گفت: مذاکرات راه‌اندازی طرح بزرگ OCC در حال نهایی شدن است و ما زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران با بیان این مطلب که کارخانه چوب و کاغذ مازندران تنها تولید کننده کاغذ روزنامه و تحریر در کشور است،‌ گفت: تاکنون در دولت جدید هیچ مذاکره جدی برای خرید کاغذ روزنامه و تحریر با ما نشده است،‌ تنها یک بار نماینده‌ای از معاونت مطبوعاتی با ما جلسه‌ای برگزار کرد و صحبت‌هایی درباره تولید و حضور کاغذ روزنامه در بازار رد و بدل شد.



وی ادامه داد: یکی از دلایلی که منجر به برقراری ارتباط نشده است،‌ آرامشی است که در فضای بازار کاغذ وجود دارد، این آرامش موجب شده تا احساس نیازی برای خرید وجود نداشته باشد‌، بنابراین از سوی مسئولان دولتی نیز این احساس نیاز وجود نداشته که با تولید کنندگان داخلی جلسه‌ای داشته باشند،‌ سال گذشته بازار کاغذ و روزنامه بسیار حاد بود، اما اکنون به دلیل اینکه قیمت دلار کاهش یافته است،‌ وضعیت بازار کاغذ نیز حاد نیست.



روغنی تصریح کرد:‌ مهمترین مسئله‌ای که در صنعت و تولید می‌تواند اتفاق افتد،‌ این است که استراتژی صنعت کشور روشن و مبرهن باشد، در حوزه کاغذ برای نمونه مشخص شود که سالانه 2 میلیون تن کاغذ مورد نیاز است،‌ آن‌گاه تولید کنندگان داخلی بخشی از آن را برعهده بگیرند و بخش دیگر را از طریق واردات تامین کرد. اگر این اتفاق رخ دهد،‌ بسیاری از مشکلات کاغذ طبیعتاً‌ حل خواهد شد.



وی با بیان این مطلب که رهبر انقلاب بارها تأکید داشته‌اند که از تولید داخلی حمایت شود‌، گفت:‌ پس از تأکیدات معظم‌له‌ بخشنامه‌ای به ادارات دولتی ارسال شد که از کالاهای خارجی در صورت وجود کالای مشابه داخلی خریداری نشود،‌ حتی از کالاهای خارجی که در ایران نماینده رسمی دارند‌، نیز نباید خرید کرد. از طرف دیگر اگر به این بخشنامه درست عمل شود و تولید کننده نیز از انحصاری که برایش به وجود می‌آید،‌ سوء استفاده نکند‌ و به کیفیت محصول تولیدی توجه کند،‌ می‌توان بازار را سر و سامان داد.



روغنی در بخش دیگری از سخنان خود از جلسه با وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت خبر داد و گفت: در این جلسه وزیر صنعت قول مساعد داد تا کارخانه چوب و کاغذ مازندران از تسهیلات 50 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی استفاده کند. البته هنوز در حال طی کردن مراحل مقدماتی برای دریافت این تسهیلات هستیم‌، چرا که باید مراحل معرفی و اخذ وام طی شود.



وی با اشاره به اینکه در کارخانه کاغذ مازندران به دنبال افزایش تولید هستیم،‌ گفت:‌ ما به دنبال این هستیم که تولید 175 هزار تنی فعلی را به 400 هزار تن افزایش دهیم. البته اکنون نیاز کشور سالیانه 2 میلیون تن کاغذ است در حالی که در کشور ما 700 هزار تن کاغذ به صورت سالانه تولید می‌شود. اما ظرفیت یک میلیون تن را دارا هستیم.



روغنی ادامه داد: بنابراین در کارخانه به دنبال افتتاح طرح بزرگ OCC طی 14 ماه آینده هستیم‌، اکنون اقدامات اولیه انجام شده، مذاکراتی داشته‌ایم که در حال نهایی شدن است،‌ هم‌اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم هستیم،‌ طرف قرار داد نیز در حال فراهم کردن امکانات تکنولوژیکی است. طرح استفاده از کاغذهای بازیافتی یا OCC تلاش دارد با توجه به اینکه منابع چوبی از میان می‌روند صنعت کاغذ را به استفاده از کاغذهای بازیافتی متمرکز کند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه