PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

موزه گرافیک پوسترهای سه دهه هنرهای تجسمی را به نمایش می‌گذارد

مسئول نمایشگاه‌های انجمن طراحان گرافیک از برپایی چهارمین نمایشگاه ادواری موزه گرافیک ایران خبر داد که به پوسترهای سه دهه طراحان پیشکسوت در زمینه هنرهای تجسمی اختصاص دارد.

مسئول نمایشگاه‌های انجمن طراحان گرافیک از برپایی چهارمین نمایشگاه ادواری موزه گرافیک ایران خبر داد که به پوسترهای سه دهه طراحان پیشکسوت در زمینه هنرهای تجسمی اختصاص دارد.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، پریسا تشکری مسئول نمایشگاه‌های انجمن طراحان گرافیک ایران درباره برگزاری چهارمین نمایشگاه ادواری موزه گرافیک گفت: این نمایشگاه روز جمعه ۴ بهمن‌ماه ساعت ۴ عصر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود و تا ۹ بهمن‌ماه آماده بازدید علاقه‌مندان به این آثار است.

 

 

وی با اشاره به سه دوره برگزاری نمایشگاه ادواری آثار موزه گرافیک گفت: این نمایشگاه شامل گزیده‌ای از پوسترهای هنرهای تجسمی است که در فاصله دهه ۴۰ تا ۷۰ شمسی طراحی شده است.

 

وی درباره هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه روی دیوار می‌رود گفت: آثار هنرمندان پیشکسوت بسیاری را در این نمایشگاه شاهد خواهید بود که زنده‌یاد مرتضی ممیز، ابراهیم حقیقی، عباس سارنج، نورالدین زرین‌کلک و صادق بریرانی از آن جمله اند.

 

او تعداد این آثار را حدود ۱۰۰ اثر از هنرمندان مختلف عنوان کرد.

 

پریسا تشکری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اختصاص موزه‌ مناسبی برای آثار موزه‌ای انجمن طراحان گرافیک تأکید کرد و گفت: ساختمان هفت چنار به عنوان محلی برای موزه گرافیک به انجمن اختصاص یافته است اما این مکان از نظر دسترسی و مسیر رفت و آمد مناسب نیست و باید فضای مناسب دیگری را در مرکز شهر به موزه گرافیک اختصاص دهیم و ساختمان هفت چنار را هم می‌توان به عنوان یکی از گالری‌های موزه گرافیک در نظر گرفت.

 

وی همچنین درباره مذاکراتی که برای موزه گرافیک تاکنون انجام شده استه گفت: مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارد اما هنوز هیچ مکانی به انجمن تحویل داده نشده است.

 

این عضو هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک درباره شرایط موزه گرافیک در شرایط کنونی گفت: موزه گرافیک اکنون آثار بسیار زیادی را از دهه ۴۰ به این سو در اختیار دارد از طراحی دستی بلیت اتوبوس گرفته تا نشانه‌ها،‌ پوسترها و بیلبردها که این آثار را هنرمندان و مجموعه‌داران مختلف در اختیار انجمن طراحان گرافیک گذاشتند اما برخی از این آثار به دلیل محدودیت فضای موزه گرافیک،‌به صورت لوله شده است و امکان باز کردن آن ها وجود ندارد.

 

وی افزود: اگر چه سعی کرده‌ایم که از این آثار به خوبی حفاظت کنیم اما محدودیت فضا ما را با مشکلاتی مواجه کرده است و لازم است که این آثار در فضا و شرایطی که در شأن آن است نگهداری شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه