PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آثار ۱۷۰ طراح روی دیوارهای خانه هنرمندان/ آغاز به کار هفته طراحی گرافیک از فردا


به مناسبت هفته طراحی گرافیک، آثار ۱۶۸ طراح جوان در نمایشگاه «منفی ۳۰» در کنار نمایشگاهی انفرادی از آثار «عباس سارنج» طراح پیشکسوت ایرانی و «فونس هیکمن» طراح آلمانی در خانه هنرمندان رونمایی می‌شود.

به مناسبت هفته طراحی گرافیک، آثار ۱۶۸ طراح جوان در نمایشگاه «منفی ۳۰» در کنار نمایشگاهی انفرادی از آثار «عباس سارنج» طراح پیشکسوت ایرانی و «فونس هیکمن» طراح آلمانی در خانه هنرمندان رونمایی می‌شود.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، هفته گرافیک به مناسبت گرامی‌داشت «روز جهانی گرافیک» فردا ۷ اردیبهشت از سوی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در خانه هنرمندان آغاز به کار می‌کند.



هفته گرافیک شامل بخش‌های مختلفی است که مهمترین آن‌ها نمایشگاه پوستر منفی ۳۰ است که به نمایش پوسترهای نسل جوان گرافیک ایران با سن کمتر از ۳۰ سال اختصاص یافته است.



در این بخش  تعداد 2129 اثر از 27 استان برای شرکت در نمایشگاه پوستر منهای 30 به دبیرخانه رسیده است.



هیئت داوران این نمایشگاه متشکل از قباد شیوا، بیژن صیفوری، مجید عباسی، طاهره محبی تابان و علیرضا مصطفی زاده بعد از بررسی آثار 245 اثر را انتخاب کردند و به نمایشگاه راه یافت که از این تعداد 187 اثر مربوط به بخش فرهنگی و 58 اثر مربوط به بخش اجتماعی است.



در این نمایشگاه آثار ۱۶۸ طراح به نمایش درخواهد آمد که  46 نفر از اعضای انجمن و 408 دیگر غیر از اعضای انجمن هستند.



یکی دیگر از برنامه‌های هفته طراحی گرافیک به نمایشگاه آثار یکی از پیشکسوتان طراحی گرافیک ایران «عباس سارنج» اختصاص یافته است که این نمایشگاه با مراسم نکوداشت وی همراه خواهد بود.



هفته طراحی گرافیک ایران یک میهمان ویژه نیز دارد و قرار است که نمایشگاهی از آثار «فونس هیکمن» طراح شناخته شده آلمانی نیز در خانه هنرمندان ایران برپا شود.



همچنین در هفته طراحی گرافیک طی مراسمی به برگزیدگان «نشان اردیبهشت» جوایزی اهدا خواهد شد.



مراسم افتتاحیه هفته طراحی گرافیک ایران فردا ۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.



گفته شده است که در این مراسم علاوه بر علی مرادخانی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی مرادخانی، احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران، عباس کیارستمی فیلمساز، ابراهیم حقیقی و قباد شیوا از هنرمندان پیشکسوت طراحی گرافیک ایران نیز حضور خواهند داشت.



هفته طراحی گرافیک ایران از ۷ اردیبهشت تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه