PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپ سه بعدی را فراموش کنید/ تحویل آنلاین محصول با چاپ چهار بعدی

تصور کنید یک لباس را به طور آنلاین خریداری می کنید و بدون آنکه پیک خرید را به شما تحویل دهد، لباس را از رایانه تان در اتاق نشمین خانه خود تحویل بگیرید.

 

تصور کنید یک لباس را به طور آنلاین خریداری می کنید و بدون آنکه پیک خرید را به شما تحویل دهد، لباس را از رایانه تان در اتاق نشمین خانه خود تحویل بگیرید.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، دانشمندان در تلاش برای عرضه فناوری چاپ چهار بعدی هستند تا راه را برای مواد هوشمند که خودشان را تغییر شکل می دهند هموار کنند.

 

محققان در حال ترکیب انواع مختلف پلاستیک و الیاف هستند تا مواد هوشمندی را بسازند که وقتی در تماس با محرکهایی مانند گرما یا آب قرار می گیرند، تغییر شکل دهند. اشیای طراحی شده به این روش می توانند پس از چاپ شدن در فرایندی که چاپ چهار بعدی نام گرفته است، به اشکالی که از پیش طراحی می شوند، منبسط شده، تا شده و یا تای آنها باز شود .

 

"اسکای لار تیبیتس" از دانشگاه فناوری ماساچوست MIT با همکاری یک شرکت چاپ دیجیتال به نام  Stratasys  پیشگام این تحقیقات هستند.

 

تیبیتس گفت: می توانیم چیزهایی را چاپ کنیم که برای رفتار کردن به شکل های دقیق برنامه ریزی شده، تغییر شکل داده و خواص آنها تغییر کند. وی افزود: ما این فناوری را چهار بعدی می خوانیم چرا که زمان را به عنوان بعد چهارم به آن افزوده ایم تا فقط اشیا ثابت و استاتیک را چاپ نکنیم.

 

"جسی لوئیس روزنبرگ" از استودیوی طراحی سیستم عصبی در سامرویل ماساچوست امیدوار است فناوری چاپ چهار بعدی به خلق پوشاکی منجر شود که بتوان آنها را به طور فشرده چاپ و سپس تای آن را باز کرد.

 

می توان این لباس را با استفاده از اسکن بدن یک مشتری طراحی کرد تا دقیقا اندازه فرد بوده و محصول نهایی با مجموعه ای از اجزای تکه تکه تهیه شود.

 

یک مدل رایانه ای سپس این طراحی را به کوچک ترین فضای ممکن فشرده می کند تا درون یک چاپگر سه بعدی معمولی قرار بگیرد. سپس مشتری کافیست این طرح را دانلود و تای آن را باز کند.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه