PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آقازاده چاپ !!!/حقیقت چیست؟؟؟

اما فینال نشریه "ماهم سوال داریم" آنقدر جالب و جلب نظر می کند که ما را برآن داشت تا بهترین روزهفته را برای انتشار آن انتخاب کنیم.
 
اما فینال نشریه "ماهم سوال داریم" آنقدر جالب و جلب نظر می کند که ما را برآن داشت تا بهترین روزهفته را برای انتشار آن انتخاب کنیم.
 
درحالیکه یکی از مدیران تعاونی چاپ در قبل از روی کار آمدنش، حملاتی متوالی و مکرری به هیات مدیره وقت و خصوصا مدیرعامل مبنی بر ایجاد رانت خانوادگی می نمود و این موضوع را هیچ وقت نتوانست ثابت کند و تنها بهره ی تبلیغاتی از آن می برد؛ اکنون نکات بسیار جالبی در ارتباط با استفاده از افراد خانواده و ایجاد رانت در زمینه تهیه ملزومات چاپی توسط فرزندش افشا شده است.
 
در این مطلب که با تیتر:«رانتخواری از نوع مرکبی در تعاونی چاپخانه داران تهران!!!» آغاز شده آمده است:
 
«خیلی ها موفقیت را داشتن موقعیت شغلی مناسب و برخورداری از رفاه کامل می دانند، اما این موقعیت شغلی چگونه ایجاد می شود؟
 
در چند سال اخیر همواره عبارت«آقازاده» برای ایران مطرح بوده است، آقازاده ها برخی از فرزندان مدیران و مسئولین با نفوذی هستند که با استفاده از نام و نفوذ پدر در فعالیت های پول سازو اقتصادی بهره می جویند و حق آحاد جامعه را با استفاده از روابط جایگزین شده ضوابط تباه می کنند و به اقتصاد و روح یک جامعه ضربات جبران ناپذیر می زنند.
 
اتفاق آقازاده چندی است در صنعت چاپ نیز رخ داده است. مدیرعامل یکی از تعاونی چاپ، فرزند دختر خود را به عنوان منشی شخصی خود در تعاونی به کار گمارد هرچند پس از مدتی فرزند وی از ادامه کار سرباز زد اما این آغاز ماجرا بود.
 
این مدیر با استفاده از روابط خود در تعاونی اقدام به واردات مرکب از کشورجنوب شرق آسیا نموده است و برای اینکه این موضوع در خفا باقی بماند واردات مرکب را به نام پسر خود ثبت می کند!!!
 
حال سوال اینجاست که آیا آقازاده این جناب خون رنگین تری نسبت به اهالی صنعت چاپ دارند که باید با سرمایه ای از مکان نامعلوم مرکب از پیش خریداری شده تعاونی را وارد کند؟؟؟»
 
در ادامه به گزارشی که در گذشته توسط این مدیر در نشریه ای انتشار یافته اشاره شده و آمده است :«گفته بودید که اعضا از مکانیسم اتحادیه تعاونی سراسری بی خبرند و 70درصد سرمایه تعاونی سراسری از سوی تعاونی چاپخانه داران تهران تامین می شود و سود غیر ضروری به تعاونی سراسری پرداخت می گردد، آیا غرض شما این بود که بجای اتحادیه تعاونی های سراسری پسر حضرتعالی سود ببرد و واردات مرکب از کانال شما صورت گیرد؟
 
در جای دیگر گفته اید :« آیا هرکالایی را باید چرخاند و پس از چند مرحله به دست مصرف کننده رساند» اکنون که شما و فرزندتان مرکب وارد نموده اید و پیش پیش سود فروش و پورسانت آن را برداشته اید، کالا چرخانده نمی شود؟ آیا چون شما و فرزندتان دخیل هستید ایرادی وجود ندارد؟
 
گفته بودید:«از نقطه نظر تجاری به قضیه بنگریم دچار شگفتی می شویم که چرا باید لقمه را دور سر چرخاند» اکنون پاسخ دهید آیا باید لقمه 430عضو و سهامدار تعاونی دور سر شما و پسرتان بچرخد؟
 
آقای مدیر در دوره بازرسی همواره ایراد می گرفت که هزینه پرسنل بسیار سنگین است حال چرا باید دختر شما از یک سو و پسرگرامی تان از سوی دیگر در این تعاونی نقش داشته باشند؟ آیا اینها حق اعضا نیست یا به قول خودتان سود ویژه مدیرعامل است؟؟؟
 
گفته بودید که اعضا رغبتی به خرید از تعاونی ندارند آیا با واردات مرکب توسط پسر حضرتعالی و رانت فروش آن در تعاونی رغبت ایجاد می شود؟
 
گفته بودید که :«تعاونی تاسیس کرده ایم که کمک حالمان باشد» مقصودتان از کمک حال واردات مرکب توسط آقازاده تان بود؟ به چه قیمتی؟ با چه کیفیتی؟ آقازاده چقدر به این صنعت آشناست که یکباره وارد کننده مرکب شده؟؟؟
 
در بخش دیگر مرقوم فرموده بودید:«تعاونی را بمثابه موسسه خیریه بنگریم و ما به آن کمک کنیم تا بعضی در آن آقایی کنند. سفره بگسترانند و میز و صندلی را بیشتر بچیسبند و گاهی سودای خرید ماشین آنچنانی به سرشان بزند» آقای مدیر اکنون شما سفره می گسترانید و ماشین آنچنانی برای خود و آقازاده خریدید که همکاران خود شاهدند، اما از کدام منبع؟ با چه پولی؟ از راه واردات مرکب و فروش آن به تعاونی؟ از راه دریافت ارز دولتی و فروش آزاد؟
 
گفت بودید:« هدف در تعاونی تامین نیاز های اعضا از ملزومات چاپ است» آیا ایجاد رانت و فعالیت های اقتصادی خودتان هدف اصلی نبود؟ آیا با شعارهای خود عوام فریبی نکردید؟ آیا گردش مالی 8 میلیاردی این مقدار سود باید به اعضا برساند؟
 
آقای مدیر در گفته هایتان به فردای قیامت و پاسخگویی در محضر حق تعالی اشاره کردید ودر ابتدای کارتان از همه خواسته بودید که سیاست سکوت را کنار بگذارند، امیدواریم که اکنون هم اعضا و سهامداران که صاحبان اصلی سرمایه تعاونی خوش سابقه چاپ هستند آگاه تر از همیشه باشند و در مورد فعالیتهای خانوادگی شما سکوت را کنار بگذارند.
 
آگاه از استخدام فرزندانتان در امور مربوطه، آگاه از دریافت پورسانت های چند صد میلیونی حضرتعالی از شرکتهای طرف قرار داد، آگاه از واردات بنام پسرتان و فروش به سهامدارن بی خبر...
 
 امیدواریم چیزی که سزاوارتان هست نصیبتان گردد.»
 
آری کسانی متاسفانه متاسفانه افرادی با شعار پوپولیسم و اتهام بستند به مدیران گذشته آمدند و اکنون فاجعه برای اعضا و سهامداران آفریدند که باید تیم متخصص حسابرسی ماه ها از این کشتکار ناکارآمد برای اعضا و سوده برای خویش سردرآورد.
 
انتخابات پیش رو یکی از حساس ترین برهه های تاریخ صنعت چاپ محسوب می شود و امید است که اعضا و سهامداران با مطالعه و بینش دقیق دست به انتخاب بزنند.
 
تذکر: متن فوق با ویرایشی بر اساس قوانین مطبوعات جمهوری اسلامی ایران تغییراتی یافته و برابر همین قانون آماده دریافت پاسخ و توضیحات پیرامونی و انتشار آن هستیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه