PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نمایشگاه گرافیک هنرمند آلمانی در ایران افتتاح شد

نمایشگاه آثار گرافیکی معاون هنری دانشگاه باهاوس عصر روز پنج شنبه 22 خردادماه با حضور جمعی از طراحان گرافیک و علاقمندان هنر افتتاح شد.

نمایشگاه آثار گرافیکی معاون هنری دانشگاه باهاوس عصر روز پنج شنبه 22 خردادماه با حضور جمعی از طراحان گرافیک و علاقمندان هنر افتتاح شد.

به گزارش آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مارکوس وایزبک معاون دانشگاه هنر باهاوس و از هنرمندان حوزه گرافیک در اروپا بخشی از آثار گرافیکی خود را در گالری ایده به نمایش در آورد. این آثار که شامل پوسترهای مختلف سینمایی، موسیقی و سایر عرصه‌های هنری این هنرمند می‌شود علاوه بر تکنیک و زاویه نگاه خلاقانه وایزبک بر تاثیرگذاری هنر گرافیک به وسیله طراحی پوستر صحه می‌گذارد.

وایزبک در حاشیه این نمایشگاه درباره زاویه نگاه خود به طراحی پوستر گفت: من بیشتر نگاه مفهومی به گرافیک دارم و اگرچه مبانی گرافیک هم بسیار اهمیت دارد ولی معتقدم که در نهایت این مفهوم است که در کنار ساختار بصری، اثر گرافیکی را می‌سازد.

معاون دانشگاه هنر باهاوس در خصوص نحوه نگاه هنرمندان امروز آلمان به طراحی گرافیک گفت: گرافیست های آلمان بیشتر تمایل دارند تا گرافیک را به صورت مستقل و در قالب حرفه شخصی‌شان پیش ببرند تا اینکه در کمپانی‌های تبلیغاتی مشغول به کار شوند.

وایزبک درباره روش شخصی خود در آموزش گرافیک گفت: من در آموزش روی سازماندهی بصری در اثر گرافیکی تاکید دارم. من بیشتر هنرجویان را در موقعیتی قرار می‌دهم تا نظامی یکپارچه و ساختاری متمرکز برای اجزا و عناصر اطرافشان پیدا کنند و آنها را در قالب تصویر سامان‌دهی کنند.

آرش سلطانعلی مدیر مدرسه ایده نیز درباره دعوت از معاون هنری دانشگاه باهاوس گفت: ما همکاری با مدرسه باهاوس را در ادامه رویه موسسه ایده در برقراری تعامل میان موسسات معتبر  بین‌المللی در حوزه آموزش هنر در دستور کار داریم و بر این اساس گام اول همکاری با مدرسه باهاوس هم در زمینه جذب اساتید برای تدریس در این آموزشگاه و همچنین تامین مواد آموزشی با دعوت از مارکوس وایزبک صورت گرفته است.

مدیر آموزشگاه ایده با تاکید بر اهمیت برقراری همکاری میان این دو موسسه اظهار کرد: باهاوس نزدیک به دو دهه منشاء پرورش هنرمندان طراز اول هنرهای تجسمی و معماری بوده به طوری که محدوده تاثیرگذاری‌اش حتی از مرزهای اروپا هم فراتر رفت و آموزه‌های هنری آن در اقصی نقاط جهان گسترش پیدا کرده است. این مدرسه هنری اعتبار خود را کماکان حفظ کرده و یکی از مراکز  مهم هنری جهان شمرده می‌شود.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: تالیفات و منابعی که توسط اساتید هنری باهاوس تولید شده از دهه‌های پیش بخشی از مواد آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش هنر در ایران را هم به خود اختصاص داده‌اند و از شناخته شده‌ترین آنها می‌توان به «کتاب رنگ» تالیف یوهانس ایتن اشاره کرد که پس از دهه‌ها هنوز یکی از منابع اصلی در زمینه شناخت و کارکردهای رنگ محسوب می‌شود.

وایزبک که برای مذاکره همکاری میان مدرسه باهاوس و مدرسه هنرهای ایده به ایران سفر کرده علاوه بر نمایشگاه آثار خود کارگاه آموزشی نیز در مدرسه ایده برگزار خواهد کرد. این کارگاه روز شنبه 24 خردادماه از ساعت 9 تا 17 در مدرسه ایده برگزار می‌شود.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه