PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سند استراتژیک انجمن گرافیک به رأی گذاشته شد

رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک با اشاره به این که پیش نویس سند استراتژیک این انجمن به رأی اعضای انجمن گذاشته شده است، از ارائه این سند در مجمع عمومی آذرماه خبر داد و اعلام کرد که با تأیید نهایی این سند، فعالیت های انجمن، خارج از سلیقه هیئت مدیره ها بر 10 محور متمرکز خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک با اشاره به این که پیش نویس سند استراتژیک این انجمن به رأی اعضای انجمن گذاشته شده است، از ارائه این سند در مجمع عمومی آذرماه خبر داد و اعلام کرد که با تأیید نهایی این سند، فعالیت های انجمن، خارج از سلیقه هیئت مدیره ها بر 10 محور متمرکز خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، علی رشیدی رئیس هیت مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران درباره اجرایی شدن سند استراتژیک انجمن طراحان گرافیک ایران گفت: این سند که حدود هشت ماه روی آن کار کرده‌ایم بیشتر برای ایجاد وحدت نظر میان اعضای انجمن است برای آن که تعریف ها و اهداف ما کاملا روشن باشد و بدانیم انجمن به چه سمتی حرکت می کند.

او با بیان این که در فعالیت های انجمن گرافیک هر هیئت مدیره‌ای بر اساس سلیقه‌اش یک سری اهداف تعیین می کرد، ادامه داد: با ورود هر هیئت مدیره در طول سه سال اهداف انجمن به صورت سلیقه ای تغییر می کرد یا این که سمت و سوی این اهداف عوض می شد، برخی با سمت و سوی فرهنگی فعالیت می کردند و برخی صرفاً به امور صنفی توجه داشتند، بنابراین برای رسیدن به تجمیع نظر میان اعضای انجمن و از سوی دیگر تعریف گرافیک نه تنها برای انجمن بلکه برای کل صنعت گرافیک ایران و مشخص شدن زوایای آن، این سند را نوشته و تدوین کردیم و توانستیم به این ترتیب چشم‌انداز انجمن و رسالت آن را مشخص کنیم.

او با اشاره به تمرکز این سند استراتژیک بر 10 هدف عمده یادآور شد: این سند به تأیید هنرمندان پیشکسوت و استادان گرافیک ایران رسیده است و اکنون آن را به رأی و نظر اعضای انجمن گذاشته ایم تا نظرات آنها را درباره این سند گردآوری کنیم و اگر به تأیید نهایی اعضا برسد، این سند محور فعالیت های انجمن قرار خواهد گرفت و هیئت مدیره بعدی نمی تواند آن را تغییر دهد.

وی افزود: این سند در حال حاضر پیشنهادی است و با نکات مورد نظر اعضای انجمن تکمیل خواهد شد و زمانی که نهایی شد در مجمع آذرماه انجمن گرافیک ارائه می شود و بر اساس آن اقدام می کنیم.

رشیدی تأکید کرد که موضوعات این سند استراتژیک در هیئت مدیره فعلی تولید نشده است بلکه با مطالعه روند کار انجمن گرافیک در طول 15 سال گذشته، استفاده از تجارب هیئت مدیره های قبلی انجمن و مقایسه آن با روند فعالیت دیگر انجمن های فعال در دنیا تدوین شده و به این نتیجه رسیدیم که فعالیت انجمن گرافیک ایران باید در 10 جناح متمرکز شود.

این طراح گرافیک یکی از عمده ترین اهداف این سند استراتژیک را برقراری ارتباط بیشتر با همه اعضای انجمن عنوان کرد و ادامه داد: احساس می کردیم با بزرگ شدن انجمن، ارتباط میان اعضا نیز کمتر می شد و با توجه به این که امکان ارتباط حضوری با همه اعضای شهرستانی وجود ندارد، با راه اندازی یک وب سایت که تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید امکان ارتباط دائم با همه اعضای انجمن در سراسر ایران میسر خواهد شد.

او همچنین از راه اندازی یک گالری مجازی برای آثار اعضای انجمن نیز خبر داد و بر  اهمیت ارتباطات خارجی این انجمن در قالب این سند استراتژیک تأکید کرد.

رشیدی یکی از  اهداف عمده انجمن را تعریف گرافیک عنوان کرد و متذکر شد: هر کس تعریف متغیر و گاه متضاد درباره گرافیک دارد و ما سعی داریم که با توجه به تغییر وتحول هنر گرافیک در طول زمان، تعریف درستی از این هنر ارائه کنیم.

وی افزود: پیش از این تمرکز انجمن تنها روی گرافیک چاپی بود اما امروزه گرافیک در فضای سایبری و مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید ما به این تعریف جامع از گرافیک در ایران برسیم.

رشیدی، بحث عضوگیری های انجمن، تقویت بنیه مالی، جنبه آموزشی گرافیک در انجمن، آموزش اعضاء در سح کشور، ورود استادان گرافیک به فضای آموزشی کشور و دانشگاه ها را از جمله سرفصل های این سند استراتژیک عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل ما بحث آموزش این هنر در دانشگاه هاست، بیشتر دروس این هنر در دانشگاه ها کهنه و قدیمی است و اگر بتوانیم تعداد معلمان و استادان گرافیک را در دانشگاه ها بیشتر کنیم به بخشی از اهداف خود دست پیدا کرده ایم.

رئیس هیئت مدیره انجمن گرافیک یکی دیگر از اهداف این سند را شناساندن هنر گرافیک به کل مردم جامعه عنوان و اظهار کرد: ما فقط در محدوده اعضای انجمن کار نمی کنیم بلکه علاقه داریم که بحث کلان گرافیک را و تأثیر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... آن را در جامعه مورد توجه قرار دهیم و بحث بیزینس گرافیک را نیز توسعه دهیم.

او در خاتمه تصریح کرد: گرافیک بیشتر از هنر است. در دوره ای تنها به جنبه هنری گرافیک توجه می شد و ما علاقه داریم که جامعه طراحان گرافیک ایران را با بخش تجارتی این هنر بیشتر آشنا کنیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه