PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بازاریابی چاپخانه ها در کل کشور ضعیف است

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، این استان را یکی از پیشرفته ترین استان ها در صنعت چاپ دانست.

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، این استان را یکی از پیشرفته ترین استان ها در صنعت چاپ دانست.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محمدطاهری اظهار داشت: در شهرک های صنعتی استان چاپخانه های صنعتی فراوانی فعال بوده بطوریکه پذیرای سفارشات کشورها و استان های دیگر نیز هستند.

 

وی با اشاره به اینکه علیرغم پیشرفته بودن این صنعت در البرز، چاپ رولی در این استان نداریم، افزود: گسترش صنعت چاپ در این استان خوب است.

 

طاهری به مشکلات این حوزه در استان اشاره کرد و گفت: صنعت چاپ، صنعت به روزی است و به روز نبودن تجهیزات چاپخانه ها یکی از مشکلات در کل کشور و این استان است.

 

وی نزدیکی به تهران را یکی دیگر از مشکلات دانست و افزود: این امر منجر شده که خیلی از کارهای چاپی استان به استان های تهران و قم برود در حالیکه ظرفیت های خوبی در این استان وجود دارد بطوریکه واحدهای استانی پذیرش سفارشات چاپ از دیگر استان ها را دارند.

 

طاهری یکی از ضعف های این استان را ضعیف بودن چاپخانه ها در حوزه تبلیغ و معرفی فعالیت ها و ظرفیت هایشان دانست که لازمه آن فعال بودن اتحادیه مربوطه است.

 

معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: بازاریابی چاپخانه ها در کل کشور ضعیف است در حالیکه می توان از ظرفیت های موجود در کشور برای بازاریابی در خارج استفاده کرد.وی هزینه چاپ و بسته بندی در داخل کشور را نسبت به خارج بسیار کم دانست.

 

طاهری در ادامه به روز 11 شهریور ماه، روز ملی صنعت چاپ نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره استانی صنعت چاپ تا پایان شهریور ماه برگزار خواهد شد و در این جشنواره افراد یا موسساتی که در حوزه آموزش صنعت چاپ فعال هستند مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی، صادرکنندگان نمونه صنعت چاپ، تولید کننده محصولات برتر بسته بندی و صنعت چاپ، سرمایه گذاران تاثیرگذار برتر در این حوزه، پژوهشگران علمی برتر در صنعت چاپ و بسته بندی، چاپخانه داران برتر، پیشکسوتان حوزه چاپ و کارآفرینان برتر این حوزه را از دیگر عناوین مورد تقدیر عنوان کرد. دراستان البرز حدود 90 چاپخانه فعال هستند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه