PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

۲ سالانه گرافیک معاصر ایران در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: برای نخستین بار ۲ سالانه گرافیک معاصر ایران آذرماه در شیراز برپا می‌شود.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بهزاد مریدی، مدیر کل ارشاد استان فارس، در این مراسم اظهار داشت: 2 سالانه گرافیک معاصر ایران که پیش از این در تهران برگزار می‌شده، برای نخستین بار آذر ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.
بهنام کامرانی، شاگرد استاد عطروش و نویسنده کتاب هنر نقاشی، در این مراسم با بیان اینکه ارشاد فارس رسم خوشایندی را با برگزاری نکوداشت بزرگان هنر فارس شروع کرده است گفت: میراث فرهنگی تنها شامل کاسه‌ها و کوزه‌ها نمی‌شود بلکه چنین اساتیدی که در بین ما هستند نیز ارزشی بس والا دارند.
وی با بیان اینکه استاد عطروش را بیشتر با منشش می‌شناسند خاطرنشان کرد: در امر تدریس وی کلاس را کارگردانی می‌کند.
کامرانی با تاکید بر اینکه استاد عطروش روح زندگی را در آثارش ثبت می‌کند تصریح کرد: اهمیت هنر را می‌توان در کلاس‌های استاد عطروش آموخت.
در پایان مراسم استاد عطروش با بیان اینکه دوستان و همکاران وی در این نکوداشت بر وی مقدم هستند اظهار داشت: ارشاد فارس امسال تحولات بزرگی را شاهد بوده و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
عطروش با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمند پیشکسوت احمد علامه دهر فقدان وی را به جامعه هنری تسلیت گفت.
در شب نکوداشت استاد عطروش شاگردان وی با امضای لوحی و تقدیم آن به استاد عطروش از وی قدردانی کردند و اهالی هنر فارس با امضای تمبر یادبود علیرضا عطروش از وی تجلیل کردند.
در این مراسم از همسر استاد عطروش نیز تجلیل شد و از سردیس استاد عطروش اثر عبدالعلی رنجور قصرالدشتی رونمایی شد و جشن‌نامه‌ای که به پاس احترام از این هنرمند با تلاش مدیر اجرایی دبیرخانه انجمن مفاخر فارس تهیه شده بود، رونمایی شد.
علیرضا عطروش هنرمند عکاس و نقاش شیرازی یک عمر در عرصه آموزش هنرهای تجسمی استان فارس تلاش‌های بی‌دریغی را داشته و در سبک‌های رئالیسم و امپرسیونیسم به هنرنقاشی پرداخته است.
استاد عطروش به عنوان یک معلم واقعی اساتیدی مطرح چون بهنام کامرانی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنرتهران، کوروش گلناری مجسمه ساز نامی ایران و مصطفی فتوحی‌نژاد از هنرمندان عرصه تجسمی فارس را پرورش داده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه