PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

برگزاری دوسالانه گرافیک کشور در شیراز

 معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از گشایش چهارمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» با حضور«ایسیدرو فِرر»تصویرگر مطرح معاصرجهان، در شیراز خبر داد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مهدی امید بخش با اشاره به اینکه نمایشگاهی از آثار هنرمندان طراح گرافیک ایران از یازدهم آبان به مدت ۱۰ روز بر پا می شود و «ایسیدرو فِرر» طراح مطرح معاصرجهان از کشور مادرید اسپانیا به شیراز می آیند، گفت: آیین گشایش چهارمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» به همراه بخشهای هفت گانه گرافیک ایران در همین روز و ساعت ۱۶ توسط اداره کل فرهنگ و ارشادسلامی استان فارس و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و انجمن صنفی صراحان گرافیک کشور، مهمان شهرسبز صدرا (گرین لند) خواهد شد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد استان افزود: آیین گشایش نمایشگاه چهارمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» که هر دو سال یک بار برای اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران برگزار می‌گردد، امسال برای نخستین بار در شیراز برپا می شود.

امید بخش اظهارداشت: در این دوره احسان مهدوی دبیری تهران آن را برعهده دارد و فرزاد ادیبی، اونیش امین الهی، پریسا تشکری، علی رشیدی، کوروش قاضی مراد و ساعد مشکی نیز اعضای شورای برنامه‌ریزی را تشکیل می‌دهند.

دبیر چهارمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» در فارس گفت: مدیر هنری شیراز را مرتضی محلاتی، مدیر اجرایی بهمن سلیمانی، کارگروه تبلیغات میلاد فروزنده، مسئول اطلاع رسانی و روابط عمومی سید علی اصغر محدث، تشریفات علی توانگر، مسئول پشتیبانی رضا یوسفی، کارگروه هنرمندان مصطفی راسخی، کارگروه نمایشگاهی اسماعیل محمدی، مدیرآیین افتتاحیه مهدی امید بخش و بخش کارگاهی نیز برعهده فاطمه گلکارفرد است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: این جشنواره در هفت بخش شامل سرو آزاد (بخش آزاد)، سرو طبری (بخش نشانه و هویت بصری)، سرو مرو (بخش پوستر)، سرو شیراز (بخش جلد و صفحه آرایی نشریات)، سرو زربین (بخش گرافیک تجاری و بسته بندی)، سرو فری (بخش گرافیک متحرک) و سرو کشمر (بخش طراحی حروف فارسی) به ارائه آثار طراحان گرافیک می‌پردازد.

امید بخش گفت: فراخوان این دوره در تیر ماه سال جاری منتشر شده است. شرکت کنندگان در این رویداد از ۲۴ تیر به مدت یک ماه فرصت داشتند آثار خود را به انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ارسال کنند. پس از آن، انتخاب و داوری آثار از سوی ۲۱ طراح شناخته شده گرافیک (سه طراح در هر بخش) از چهارم شهریور آغاز و اسامی پذیرفته‌شدگان به تفکیک بخش های گوناگون ۲۵ شهریور اعلام شد و همچنین چهارمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» از ۱۱ آبان به مدت ده روز در گرین لند صدرای شیراز برگزار می‌شود که مراسم اختتامیه و اهدای جوایز هم ۱۴ آبان در تهران برپا خواهد شد.

دبیر چهارمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» در فارس گفت: تاکنون ۶۰۰ اثر به جشنواره راه یافته اند که در کنار شهر سبز صدرای شیراز، گالری های وصال، افدستا، بیدبن، تار و پود، جم و نارنج نیز از تاریخ  ۱۵ تا ۲۱ پس از نمایش آثار در محل افتتاحیه، پذیرای کارهای راه یافته به جشنواره هستند تا از این طریق تمام هنرمندان فارس و علاقه مندان بتوانند استفاده لازم را ببرند.  

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه ایسیدرو فِرر، ازجمله پنج هنرمند گرافیست دنیا و برندۀ جایزۀ ملی تصویرسازی اسپانیا ۲۰۰۶ نیز در گارگاهی سه روزه همزمان با برپایی نمایشگاه ها در شیراز شرکت می کند، تصریح کرد: این استاد تصویرگری معاصر مباحث تخصصی دستاورهای بروز جهان را بازگو و با حضور هنرمندان در نشستی مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

چهارمین دوسالانه گرافیک «سرو نقره‌ای» توسط اداره کل فرهنگ و ارشادسلامی استان فارس و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و انجمن صنفی صراحان گرافیک کشور به همراه بخشهای هفت گانه گرافیک ایران از یازدهم آبان ماه ۹۴ به مدت ۱۰ روز در سرزمین سبز صدرای شیراز برپا خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه