PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لیبل و نقش آن در صنعت چاپ ایران و منطقه

با توجه به رشد چشمگیر مصرف لیبل و بسته‌بندی‌های لیبل در جهان، فضای سرمایه‌گذاری مناسب در این بخش وجود دارد.

 

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، تمرکز صنعت چاپ در تهران و ایران بر روی چاپ افست علاوه بر رکود بازار کسب و کار در این بخش مانع قابل توجه ای برای سرمایه گذاری در سایر بخش های این صنعت شده است.

 

 در معرفی لیبل باید گفت هر قطعه چاپ شده که به وسیله‌ای به دیگر سطوح متصل شود، معنای لیبل را دارد. برای تقسیم‌بندی لیبل‌ها معیارهای مختلفی وجود دارد؛بطور مثال  بر اساس کاربرد، سطح چاپ شونده، نحوه اتصال و نوع چسبیدن می‌توان آنها را تقسیم‌بندی کرد.

 

لیبل‌ها در حوزه دارو، شوینده‌ها، نوشیدنی‌ها، مواد آرایشی و بهداشتی، صنعتی، اطلاعاتی، مواد خام، محافظتی، امنیتی و مواد غذایی کاربرد دارند.

 

همچنین لیبل‌ها در انواع کاغذی، غیرکاغذی، حرارتی و چندلایه هستند و از نظر نوع اتصال هم تقسیم‌بندی های خودچسب، چسب مایع، دوخت، پیچ و پرچ و جمع‌شونده را دارند.

 

در تعریف دیگری می توان گفت هرقدر بسته بندی رشد کند، صنعت لیبل هم متعاقب آن رشد می‌کند و همانطور که می‌دانید صنعت چاپ و بسته‌بندی با همه ارکانش تحت تاثیر رشد جمعیت، ورود تکنولوژی های جدید، شمارگان محصولات تولیدی، رقایت در تبلیغ محصولات، سرعت در تغییر محصولات و ارایه محصول جدید، نیاز مخاطب و بومی‌سازی، ملاحظات زیست محیطی و صنعتی است.

 

در بین کشورهای خاورمیانه از فاصله سال‌های 2007 تا 2012 سهم لیبل کشورهای ترکیه، عربستان، مصر و ایران از همه بالاتر بوده و در همین فاصله لیبلینگ در ایران 11 درصد رشد داشته و از این میان 4.16 درصد رشد در حوزه چاپ دیجیتال بوده است.

 

این نشان می‌دهد که نقش ایران بسیار استراتژیک است و صنعت چاپ لیبل در ایران می تواند نیاز کشورهای منطقه را برطرف کنیم.

یکی از مهمترین آوردگاه های صنعت چاپ لیبل و لیبلینگ معتبرترین نمایشگاه لیبل جهان یعنی لیبل اکسپو اروپا است.

 

علاقه مندان به سرمایه گذاری و بازدید از این نمایشگاه هر دوسال یکبار در شهر بروکسل بلژیک گرد هم می آیند تا با آخرین دستاوردهای این صنعت آشنا شوند.

 

 به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ، این اتحادیه برای سومین بار قصد دارد در قالب هیات تحقیقاتی بازریابی در بیستمین دوره این نمایشگاه حضور یابد.

 

اطلاعات بیشتر در این راستا در بخش های بعدی خبر منتشر خواهد شد ، همچنین علاقه مندان می توانند با دفتر اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ تماس حاصل فرمایند.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی