PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تگ ها وراداتی چند میلیاردی/ عجیب اما واقعی در صنعت چاپ لیبل

در چند سال گذشته و تغییر سیستم بازاریابی و تبلیغات حضورمتفاوت  شرکت های مختلف مواد غذایی را در این عرصه شاهد هستیم. در این میان نوشیدنی سنتی بنام چای بسیار خود نمایی می کند.

 

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مطمئنا شما نیز به وفور از چای های کیسه ای استفاده کرده اید. بسته هایی که با توجه به تبلیغات چند سال اخیر بیش از 10میلیارد در سال تولید و بسته بندی می شود.

 

طبق آمار شرکت‌های تولید و بسته‌بندی چای در ایران بیش از 7 میلیارد بسته چای کیسه‌ای در سال 1390 و 8میلیارد در سال بعد تولید کرده‌اند.

 

نکته حایز اهمیت در عرصه چاپ تگ های این بسته ها است که غالبا وارداتی هستند. وارداتی کوچک در ابعاد و گسترده و بزرگ مانند اقیانوس!

 

در چند سال گذشته چاپخانه‌های لیبل ایران توانایی دایکات مخصوص این نوع تگ‌ها با کیفیت مطلوب و استاندارد های نسبی را نداشته اند.

 

ارزش واردات این تگ‌های مقوایی بنابر اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال 1390 حدود 5 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 

در همین راستا برخی از پاکت‌های مخصوص بسته‌بندی چای کیسه‌ای به علت شکل ویژه و نیاز به دایکات خاص هم قابلیت تولید در کشور را ندارند، اما طبق بررسی ها نیمی دیگر به صورت نوار چاپ شده و به صورت رول به رول برش می‌شوند که در ایران و توسط چاپخانه‌های چاپ لفاف، تولید می‌شوند.

 

کشورهای سریلانکا، ترکیه، امارات و هند بزرگترین صادرکنندگان تگ و پاکت چای کیسه‌ای به شرکت‌های ایرانی هستند.

 

 چای احمد، گلستان، بهنوش، فومن، طلا، دبش و ... صاحب نام های عرصه چای در کشور هستند که به دلیل عدم نظارت و سیاست گزاری سالانه میلیارها تومان واردات انواع تگ و کیسه های چای دارند.

 

نکته قابل توجه در این عرصه نگاه هوشمندانه بخش خصوصی به این بخش از صنعت چاپ است و سرمایه گذاری هرچند اندک در چند سال اخیر صورت پذیرفته است، اما با توجه به اعداد و ارقام این حوزه فرصت سرمایه گذاری در این بازار بکر صنعت چاپ لیبل بسیار مهیا است.

 

از سوی دیگر توجه هوشمندانه اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران به نمایشگاه لیبل اکسپو اروپا فضایی فراهم آورده تا علاقه مندان بتوانند از نزدیک با این بخش از صنعت چاپ آشنا شوند.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی