PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به چین در نمایشگاه لیبل اکسپو 2015

وقتی به نمایشگاه های مختلف در عرصه چاپ و بسته بندی مراجعه کنید شاهد حضور گسترده شرکت های چینی در قالب پاویون خواهید بود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، از نمایشگاه دبی تا نمایشگاه تهران جمهوری خلق چین بخش بزرگی را به خود اختصاص می دهد و غرفه گذاران با کمترین امکانات بیشترین جلب توجه را می کنند.

از چند برچسب کوچک تا چند رول کاغذ یا سلفون می تواند در یک غرفه دو در دو متر باشد، اما چین حضور بسیار متفاوت در نمایشگاه لیبل اکسپو 2015 اروپا داشت.

دیگر خبری از تعدد غرفه ها و تجمع چینی ها نبود، شاهد غرفه گذاران با چند برچسب و چند رول کوچک لیبل یا سلفون نبودیم؛ در لیبل اکسپو اروپا به دلیل هزینه و اهمیت بسیار بالای این نمایشگاه غرفه گذاران چین به دو بخش تقسیم می شدند.

بخش اول شرکت های تولید کننده ماشین آلات که جویای نام بودند که با توجه به نگاه منطقه ای در محدوده فعالیت به رشدی نسبی دست یافته بودند و آماده حضور در عرصه بزرگ و جهانی در کنار نامدارانی چون گالوس، مارک اندی ، امت و... بودند.

بیشتر تولید کنندگان ماشین آلات کشور چین بر روش افست در چاپ لیبل تکیه داشتند و ماشین آلات با کیفیت قابل قبول در چاپ لیبل به نمایش گذاشته بودند.

بخش دوم شرکت ها نرم افزای و بازرگانی چینی بود، در این بخش که برخلاف سایر نمایشگاه ها که چین منسجم و گسترده حضور پیدا می کند، غرفه داران چینی لیبل اکسپو پراکنده و اندک بودند.

در کل باید اینگونه گفت که هر چند جمهوری خلق چین توان مقابله تکنیکال در بخش چاپ لیبل را با برندهای برتر ندارد، اما از نمایشگاه تهران تا لیبل اکسپو اروپا بدنبال بازار خود در بخش های مختلف است و انسجام یکپارچگی باعث رشد قابل توجه صنعت چاپ در ابعاد تکنولوژیهای گوناگون در این کشور شده است.

حضور نماینده ایرانی چند کمپانی تولید کننده ماشین آلات چاپ لیبل چینی در غرفه این شرکت ها نیز از نکات قابل توجه این دوره از نمایشگاه لیبل اکسپو ارو پا بود. به تعبیری باید گفت اژدهای زرد صنعت چاپ و بسته بندی آرام آرام در حال بیدار شدن است.

سومین تیم تحقیقاتی بازاریابی جمهوری اسلامی ایران به همت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از 7 تا 10 مهر ماه از معتبرترین نمایشگاه لیبل جهان در بروکسل بازدید کردند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی