PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعتگران ایرانی در لیبل اکسپو2015 چه ماشین آلاتی خریدند

اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران از پنج سال پیش با بررسی تیم تحقیقاتی پژوهشی خود به منظور معرفی بخش های تاثیرگذار و مستعد بازار چاپ کشور توجه ویژه ای به صنعت چاپ لیبل در ایران معطوف کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این راستا چندین همایش و سه حضور قدرتمند در مهمترین نمایشگاه لیبل جهان برگزار کرد که به نوعی مهمترین آن لیبل اکسپو 2015 بود که بیشترین حضور صنعتگران چاپ ایران در این دوره رقم خورد.

اما ماحصل عملکرد این چند سال چه بود و باید پرسید که این اتحادیه چه دستاوردی در این راستا داشته است، بنا به آمارها و تحقیقات صنعت چاپ لیبل از چهار سال پیش تا کنون رشد صدرصدی در توسعه و تجهیز ناوگان تولیدی در کشور داشته است و این درحالی است که بازار ماشین آلات چاپ لیبل از گزند ماشین آلات دست دوم و مستهلک در این دوره نوسازی در امان مانده است.

اما در لیبل اکسپو 2015 اروپا بنا به گفته یک نمایندگی معتبر ماشین آلات چاپ لیبل دو دستگاه ماشین در نمایشگاه به نتیجه نهایی رسیده و این درحالی بود که همین کمپانی مدعی است که در شش ماه اول امسال چهار دستگاه دیگر به چاپخانه های این بخش کشور فروخته شده است.

از سوی دیگر آغاز بکار نمایندگی یک شرکت شناخته شده از آسیای شرقی نیز توسط یکی از صنعتگران در طول زمان نمایشگاهکلید خورد که در همان ابتدا مذاکرات فروش اولین دستگاه صورت پذیرفت.

یکی از اعضای گروه تحقیقاتی که برای اقتتاح بخش چاپ و تجهیز بخش پیش از چاپ لیبل به نمایشگاه آمده بود مذاکرات نهایی خود را برای خرید انجام داد.

همچنین نماینده ایرانی یک شرکت صاحب نام چینی از مذاکرات موفق برای فروش یک دستگاه به چاپخانه های ایران خبر داد. در همین راستا نیز مدیران و بخش بازرگانی یک شرکت غیر مرتبط با چاپ که چندی است وارد عرصه چاپ شده فعالیت های گسترده ای برای بخش مواد اولیه و نصب ماشین آلات جدید در این دوره داشتند. این شرکت در نمایشگاه چاپ و بسته بندی دبی نیز حضور فعال داشت.

مذاکرات گسترده ای توسط یک چاپخانه دار صاحب نام ایرانی برای خریدار چند دستگاه ماشین چاپ لیبل با برندهای معتبری چون مارک اندی و نیلپر صورت گرفت.

بطور کلی این دوره از لیبل اکسپو اروپا پربارترین نمایشگاه بخش لیبل برای صنعتگران ایرانی تاکنون بود.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران را باید اولین تشکل منسجم تاریخ صنعت چاپ ایران دانست که بطور منظم و هدفمند در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه های مهم و کمتر مورد توجه دست اندر کاران صنعت چاپ ایران قرار گرفته شرکت می کند که این حضور باعث تغییر ژرف در بخش های مختلف این صنعت شده است.

(با توجه مذاکرات صورت گرفته امکان انتشار خبر بدون نام بردن از کمپانی و نمایندگیها مهیا شد)

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی