PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به فرآیند تولیدIML

کلمه IML در اصل از فرآیند (IMD (In Mold Decoration گرفته شده است. در این فرآیند قطعه را در داخل قالب قرار داده و روی آن فرایند تزریق را انجام می‌دهید.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، IMD برای قطعات مختلف در گوشی تلفن همراه، قطعات الکترونیکی، قطعات اتومبیل، قطعات تزئینی، لوازم خانه و ... کاربرد دارد، تصویر یا برند مد نظر در قالب قرار می گیرد و به وسیله تزریق پلاستیک آن را روی قطعه ماندگار می‌کنید.
برای IML پس از چاپ و دایکات لیبل، آن را به وسیله پمپ مکش یا خلاء که فشار مکش آن به اندازه‌ای تنظیم شده است که تنها یک لیبل را بردارد، لیبل را برداشته و در دیواره قالب قرار می‌دهید.
برای ثابت نگه داشتن لیبل در دیواره قالب دو راه وجود دارد: یا استفاده از شارژ الکترواستاتیک و یا مکش. البته ترکیبی از هر دو روش نیز ممکن است.
پس از قرار گرفتن لیبل باید فرآیند تزریق هماهنگ با آن انجام شود. مهم‌ترین قسمت کار و به نوعی گلوگاه کار، هماهنگی دستگاه با ربات، ربات با قالب و قالب با قسمت‌های دیگر است.
باید دستگاه طوری طراحی شود که قطع و وصل شدن، به حداقل برسد. اگر قسمتی از سیستم مشکل داشته باشد یا با سایر قسمت‌ها هماهنگ نباشد، خط تولید متوقف خواهد شد که علاوه بر توقف تولید عواقب اقتصادی نیز برای چاپخانه به همراه دارد.
در ایران اکثر این فرآیند صورت می گیرد، مشکل دایکات این دست از لیبل نکته ای است که چاپخانه داران در داخل با ان دست به گریبانند تا چرخ IML ایران برای ترکیه به چرخد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی