PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به اهمیت سطوح و چسب ها در لیبل

دنیای چسب ها ممکن است بسیار فنی و کمی خسته کننده باشد اما در صنعت چاپ لیبل یکی از همهمترین نقشه ا را ایفا می کننند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی اران در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به اطلاعات مورد نیاز برچسب ها.

سطح نرم

یک سطح نرم همیشه آغاز خوبی برای چسب هاست. برخی از سطوح نرم دارای انرژی پایینی هستند و نمی توان به خوبی از آنها استفاده کردکه برای نمونه می توان به برخی از پلاستیک ها اشاره کرد. همچنین برخی از چسب ها برای چسبیدن به سطوح سفت و محکم ساخته شده اند. یک چسب استاندارد دایمی ممکن است برای سطوح نرم مناسب باشد.

سطح منحنی دار

برخی از چسب ها برای اعمال کردن بر روی سطوح منحنی دار همچون لوله ها مناسب نیستند. حتی برخی از ظروف سیلندر مانند و بطری ها ممکن است در این شرایط دردسرساز باشند. اگر لیبل یا هولوگرام به کار رفته قدرت کافی را نداشته باشد برچسب بر روی آن باقی نخواهد ماند. در چنین شرایطی استفاده از چسب های مخصوص ضروری است.

سطح سرد یا گرم

اگر در سطح با دمای متفاوت سر و کار داشته باشید نگه داشتن برچسب بر روی آن دشوار خواهد بود. هر دمایی که بالاتر از 150 درجه سانتیگراد باشد به چسب های مخصوصی نیاز دارد. چسب های استاندارد می توانند درجه حرارت بین -20 تا +80 را تحمل کنند.

چسب مورد در شرایط مرطوب

اگر لیبل شما در شرایط خیس و مرطوب قرار می گیرد باید به این موضوع توجه داشته باشید. اگر چسب در معرض موادی است که باعث خیس شدن آن می شود باید از نوع مناسب استفاده گردد تا مشکلی پیش نیاید.

نصب و بکار گیری در داخل محصول یا خارج محصول

 اگر قرار باشد لیبل در دوره های طولانی در بیرون باشد، استفاده از برخی از چسب ها می تواند مناسب باشد. اگر چسب مناسب در آن استفاده نشده باشد، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوارء بنفش می تواند عمر برچسب را کوتاه کند.

بی شک انتخاب نوع چسب به جایی که لیبل مورد استفاده قرار می گیرد و سطحی که به آن چسبانده می شود بستگی دارد. بنابراین زمانی که می خواهید لیبل خود را چاپ کنید حتما به موارد ذکر شده دقت کنید. لیبل مهم ترین و آخرین مبلغ محصول شما است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی