PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاه کارشناسان خارجی به روند توسعه بازار لیبل در ایران

یکی از دغدغه های این روزهای بازار لیبل اشباع شدن این بازار است. ورود ماشین آلات جدید لیبل دل نگرانی برای سرانجام این بازار بوجود آورده که جای تحقیق و بررسی بنیادی دارد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در همین راستا نشریه صنعت سوم اولین نشریه تخصصی صنعت چاپ لیبل ایران مصاحبه ای با راجر استفان پلو مدیر ارشد گروه تارسوس برگزار کننده نمایشگاه های لیبل اکسپو در سراسر جهان ترتیب داد تا نگاهی داشته باشد به تجربیات جهانی در این بخش مهم و استراتژیک.

راجرپلو در پاسخ به سوال که صنعت لیبل در ایران چقدر زمان دارد تا اشباع شود، گفت: نگرانی صنعتگران را در این عرصه می توان درک کرد و دقیقا این سوالی است که هر کشوری در ابتدای این موضوع می پرسد.

با توجه به شناخت و تجربه ای که دارم، فکر نمی کنم نیاز باشد چاخانه های و تولید کنندگان لیبل در حال حاضر در این خصوص نگرانی داشته باشند. در ایران هنوز به جایی که فکر کنید فرصت سرمایه گذاری از بین رفته باشد نرسیده ایم.

پانزده سال پیش مساله اشباع چاپ لیبل در کشور انگلیس اتفاق افتاد و تولید کشور بیشتر از تقاضا شد و نتیجه این شد که خیلی از کمپانی ها که نمی توانستند در بازار رقابت کنند و هماهنگی لازم را با بازار نداشتند یکی پس از دیگری از سیستم خارج شدند و کمپانی های قوی، قوی تر و با ثبات تر شدند و به موجب این مساله بازار بسیار وسیعی از اروپا را کشور انگلیس تصاحب کرد و شرکت ها با سرمایه گذاری مجدد برای نگه داشتن بازار لیبل، بازارهای منطقه را به دست آوردند.

راجر پلو ادامه داد، اگر یک چاپخانه دار فقط کار چاپ لیبل یا جعبه های انعطاف پذیر را انجام دهد، در بازار مسیر بسیار سخت و صعب العبوری خواهد داشت و ادامه حیات کاری سختی را تجربه میکند؛ زیرا سرمایه گذاری خود را هدر داده است. چاپخانه داران برای خرید تجهیزات و ماشین های جدید باید برنامه داشته باشند، باید قبل از خرید ماشین آلات و تجهیزات بدانند که چه مسیری را در تولید دنبال خواهند کرد و برنامه ریزی مدونی داشته باشند. باید به این نتیجه برسند که ماشین آلات با تکنولوژی برتر و هزینه بیشتر این امکان را به چاپخانه دار می دهد که کارهای غیرممکن را انجام دهد.

 ارزش افزوده ای که هیچ گاه برایش میسر نبوده را به دست می آورد و پول بیشتری را دریافت خواهد کرد.

 این کارشناس لیبل در خصوص ورود ایران امروزبه جامعه جهانی افزود: کشور ایران من را یاد آفریقای جنوبی می اندازد که البته خیلی آنجا را دوست دارم، آن کشور به دلیل شرایط و مسایل نژادی از دنیا طرد شده بود، اما وقتی به دنیا و جامعه جهانی بازگشت از نظر اقتصادی منفجر شد و به رشد و شکوفایی رسید، این شرایط با توجه به موقعیت استراتژیک ایران اکنون حاکم شده و می توان با یک برنامه ریزی به موفقیت های بسیار بزرگی نایل آمد.

به گفته راجر پلو : کشور ایران از تعداد جمعیت مناسب و جوان، وسعت خوب، جایگاه منطقه ای ویژه برخوردار است و یک نکته وجود دارد که همگی مردم این کشور نیازمند کسب اطلاعات و موفقیت هستند و دوست دارند که همانند باقی مردم دنیا امکانات برایشان فراهم باشد. متاسفانه در دنیا خیلی وقت ها ایران را به عنوان یک کشور عربی می شناسند ولی تا زمانی که به ایران سفر نکنند و از نزدیک جامعه ایرانی را لمس نکنند به تفاوت این مساله پی نخواهند برد. به عقیده بنده، مردم ایران خیلی مشابه با فرهنگ و مردم اروپا هستند تا کشورهای عربی.

با توجه به این گفته می توان اینگونه نتیجه گرفت که سرمایه گذاری در صنعت لیبل نیازمند برنامه ریزی و دانش شناخت بازار است.

صنعت چاپ لیبل ایران اکنون در حال پوست اندازی و رشد روز افزودن است و هم اکنون متولیان و سرمایه گذاران می توانند پای بست مستحکمی برای این بنای صنعتی با تحقیق و پژوهش احداث نمایند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی