PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آینده چاپ لیبل تا سال 2022

بر اساس گزارش جدید اسمیترز پیرا با عنوان "آیندۀ چاپ لیبل در سال 2022"، شش جنبۀ اصلی از بازار چاپ لیبل در حالت تجربه پیشرفت های فنی بوده و قابلیت این را دارند که این بازار را با تغییرات عمده مواجه سازند.
در دوران اخیر، بازار جهانی چاپ لیبل رشدی مستمر را تجربه کرده و ارزش این بازار در سال 2017 معادل 98/36 میلیارد دلار ارزش­گذاری شد. این بازار تا سال 2022 با نرخ رشد متوسط 1/4% توسعه یافته و ارزش آن در سال 2022 به 22/45 میلیارد دلار خواهد رسید. اسیا بزرگترین بازار جغرافیایی برای لیبل­های چاپی محسوب می­شود و نرخ رشد سالانۀ این بازار در این قاره، از سال 2012 تا 2017، 8% بوده است.

آمریکای شمالی و اروپای غربی در رده­های دیگر قرار دارند و این سه منطقه در مجموع بیش از 85% از تقاضای جهانی و 87% از ارزش جهانی را به خود اختصاص داده ­اند. بر اساس گزارش ایپینا به نقل از اسمیدرز پیرا با عنوان "آیندۀ چاپ لیبل در سال 2022"، شش جنبۀ اصلی از بازار چاپ لیبل در حالت تجربه پیشرفت­های فنی بوده و قابلیت این را دارند که این بازار را با تغییرات عمده مواجه سازند.

سبک­ وزن بودن قالب لیبل

صنعت بسته­ بندی و مشتریان این صنعت بطور مداوم در حال حرکت به سوی کاهش وزن بسته­ بندی محصولات هستند و برای این کار هم از قوطی­ های سخت و نازک­تر استفاده می­کنند و هم از موادی همچون فلز، شیشه یا پلاستیک استفاده می­نمایند. لیبل­ها نیز به این روند کاهش وزن کمک زیادی می­کنند و سازنده محصول می­تواند از لیبل­های کوچک­تر و یا لیبل­هایی که از مواد نازک­تر ساخته شده اند استفاده نماید.

پیشرفت­های علم مواد به کاهش حجم و ضخامت مواد لیبل و در عین حال به حفظ استحکام لازم برای انجام فرایندهای چاپ، کمک زیادی کرده­اند. علاوه بر کاهش مواد مورد استفاده در ساخت لیبل، مواد نازک‌تر مزایای قابل توجهی هم برای چاپگر و هم برای مشتری به همراه دارند. چاپگر می­تواند از رول­های طولانی­تر استفاده نماید و وقت کمتری برای تعویض رول تلف نماید و کاربران لیبل نیز می­توانند لیبل­های بیشتری در دسترس داشته باشند که وزن کمتری داشته و راحت­تر می­توان آنها را مدیریت نمایند.

شرکت نستله واترز در آمریکای شمالی سایز لیبل روی بطری­ها را به میزان 35% کاهش داد و بعلاوه از بطری­هایی با وزن کمتر استفاده نمود. این ابتکارات موجب شد تا این شرکت سالانه چیزی در حدود 30.000 تن پلاستیک و 4500 تن کاغذ صرفه­ جویی نماید.

بازیافت
بازیافت مواد بسته ­بندی­ها اهمیت فزاینده­ای در سرتاسر جهان پیدا کرده است و مقامات محلی سراسر دنیا در حال ارائه و اصلاح برنامه­هایی برای بازیافت زباله­ های خانگی و صنعتی هستند. لیبل نسبتا بخش کوچکی از هر بسته را تشکیل می­دهد اما انتخاب مواد سازندۀ آن می­تواند نقش مهمی در فرایند بازیافت ایفا نماید.

لیبل­ها می­توانند روی خلوص پلاستیکی که آن را پوشش می­دهند اثرگذار باشند یا با پلاستیک بسته ­بندی ترکیب شده و آن را غیر قابل بازیافت نمایند. در اکثر مراکز بازیافت، بطری­های پلاستیکی در آب بسیار داغ و یا بخار قرار می­گیرند، بطری­ها به مرور کوچک شده و جمع می­شوند تا هرگونه گرد و غبار و لکه و همچنین لیبل از روی آنها پاک شود.

خلوص گرانول پوشش پلاستیکی بستگی به این دارد که پاک کردن چسب از روی آن چقدر آسان باشد. پیشرفت در تولید لیبل­های برچسبی باعث می­شود اطمینان داشته باشیم که پیوند لیبل و بسته بطور کامل شکسته خواهد شد و در نتیجه فرآیند بازیافت با خلوص بیشتری انجام می­شود. یک مثال عملی، چسب کلین فلیک  ساختۀ شرکت اوری دنیسون است که با مواجهه با اب قابل بازیافت خواهد بود. چسب طوری طراحی شده که اتصالی یکپارچه ایجاد کند و تنها در زمانیکه در آب شناور شد این اتصال از بین برود و لیبل به طور کلی از روی بطری پاک شود.

اتوماسیون عالی در چاپ لیبل

تقاضاهای جدید در بخش چاپ لیبل به سمت چاپ­هایی با زمان کوتاه ­تر، چرخش سریع­تر و انعطاف­ پذیری بیشتر می­ رود و سفارش­ها در صنعت چاپ لیبل نیز به سمت اتوماسیونی در سطح بالاتر پیش می­روند. شرکت­های چاپ در حال سرمایه ­گذاری بر روی سیستم­های مدیریت اطلاعات (MIS) هستند که همراه با نرم­ افزار و فناوری بازرسی تخصصی و عملکرد رنگ بوده و حتی سیستم­های چاپ و نهایی کردن را نیز کاملا خودکار می­ نمایند.

هدف نهایی این است که توانایی انجام کارهای کاملا اتوماتیک و کارآمد در 24 ساعت شبانه روز فراهم شود و دستورالعمل­ها را از طریق فرآیند تبادل اطلاعات الکترونیکی دریافت کنند. سیستم­های خودکار جدید می­توانند از پتانسیل محاسبات ابری و اینترنت اشیاء استفاده کنند و با شرکت­های حمل و نقل ارتباط برقرار کرده، صورتحساب­ها را تنظیم کنند و پرداخت­ها را دریافت نمایند و با استفاده از Wi-Fi فرآیندهای تولید را از راه دور کنترل کنند.

از اتوماسیون برای مدیریت انبار و آماده ­سازی کالاها برای ارائه به مشتریان نیز استفاده می­شود. سطوح بالاتر از اتوماسیون به معنای این است که نقش کارکنان تغییر کرده و به مهارت­های جدیدی برای کارکردن با دستگاه­های چاپ نیاز خواهند داشت.

چاپ دیجیتال

از آنجا که کاربران نهایی لیبل­های چاپی به دنبال تنوع بیشتر و امکانات بیشتر برای سفارشی کردن چاپگرها هستند، توسعه در فرآیندهای چاپ دیجیتال (تونر و اینک جت) منجر به جذب سرمایه­ های بشتری در این زمینه شده است. این روند منجر به افزایش سرعت چاپ، ارتقاء کیفیت و کاهش هزینۀ تولید شده است. تمام این الزامات به ارائه ابتکار و خلاقیت در روند چاپ، نرم­ افزارها و سازگاری آنها با سیستم­­های مدیریتی اتومات و همچنین به جوهرهایی با کیفیت بالاتر و بهتر نیاز دارند.

محصولات مرغوب

مرغوب­ سازی روندی است که نشان دهندۀ کیفیت محصول بوده و در آن از لیبل­ها یا بسته ­بندی با ظاهر گران­قیمت، بدون داشتن تغییرات اساسی در خود محصول استفاده می­شود. گزینه ­های جدید و متنوعی در اختیار چاپگر قرار می­گیرد تا لیبل­های مرغوب­تر تولید نماید. بعلاوه، برای ارائۀ یک طراحی با ظاهری باکیفیت و سطح بالا، چاپگر می­تواند جلوه­هایی مختلفی از چاپ ارائه نموده و لیبل­ها را تزئیین نموده و ظاهری گران­بها به آن بدهند.

زیرلایۀ لیبل می­تواند نقش مهمی در ارائۀ تصویری باکیفیت­ تر ایفا نماید و ظاهری رنگی ­تر با جزئیات کامل­تر از تصویر چاپ شده ارائه نماید.

راه­ حل­ های ضدجعل

جعل همچنان در صنایع دارویی و همچنین در دیگر صنایعی که شامل اقلام الکترونکی، غذا، نوشیدنی ها و لوازم آرایشی ادامه دارد. تخمین زده می­شود که 5 تا 7 درصد از تجارت جهانی درگیر مقولۀ جعل باشد. سازندگان و مشتریان نیاز دارند تا با مشکلات ناشی از جعل و سرقت بسته در حین فرآیند حمل و نقل مقابله نمایند.

شرکت­های تولیدکننده و توزیع­ کننده رویکردهای امنیتی مختلفی روی لیبل و بستۀ محصولات خود اعمال می­کنند تا اثرات جعل را کاهش داده و اقدامات جدیدی در این زمینه در حال انجام است تا جعل کردن آنها سخت ­تر و پیچیده­ تر شود. این روش­ها شامل چسب­هایی می­شوند که کندن لیبل­ ها و طراحی از روی آنها را سخت­ تر می­کند.

صنعت نوشیدنی ها شاهد ورود تعدادی از لیبل ­های سفارشی است که ویژگی­های امنیتی درج شده روی آنها به مشتریان اجازه می­دهند تا از طریق کد QR و مطابقت دادن کد محصول با کد مندرج در وبسایت شرکت سازنده، از صحت و اعتبار محصول مطمئن شوند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی