PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صادرات خرمای ایران با برند امارات متحده عربی!

روی دیگر تجارت فله ای ایران، کشورهای خریدار هستند. حالا زعفران فله ما به اسپانیا می رود و در آن جا با بسته بندی های شکیل و زیبا با ٨ تا ١٠ برابر سود به سایر کشورها صادر می شود. خرمای مرغوب ایرانی به امارات می رود و با برند عربی دوباره به کشورهای دیگر فروخته می شود و سیب باغستان های دماوند دستچین شده و به صورت عددی در بازارهای ترکیه به فروش می رسد .

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، براساس اعلام فائو (سازمان خواروبار و کشاورزی) مساحت زیر کشت خرما در جهان حدود ٩٥٠ هزار هکتار است که ٢٥٠ هزار هکتار آن در ایران واقع شده است. همین گزارش، ایران را با تولید حدود یک میلیون تن محصول، بزرگترین تولید کننده خرما در جهان معرفی می کند.

این در شرایطی است که نرخ هر کیلوگرم خرمای مرغوب اما فله ایران در بازار جهانی کمتر از یک دلار است و هر کیلوگرم خرمای عربستان، مصر و الجزایر با بسته بندی تا ٥ دلار نیز خرید و فروش می شود. همین موضوع باعث شده است که امارات یکی از بزرگترین مشتریان خرمای ایران باشد.

«احمد میرهاشمی» عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان خشکبار خوزستان به ایسنا گفته است خرمای صادراتی ایران به صورت فله به دوبی و ترکیه فروخته شده و این کشورها با بسته بندی خرمای ایران، آن را با برند خود به سایر کشورها نظیر فرانسه و انگلستان عرضه می کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه