PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

شرحی کوتاه بر کارکرد بسته بندی

هر بسته 4 وظیفه دارد که شامل نگهداری، حفاظت، آسان کردن جابه جایی و ارتقای فروش است.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در تعریف این چهار وظیفه آمده است: 

نگهداری: بسته باید مقدار معینی از محصول را تا حد ممکن به طور کارآمد نگهداری کند. این مقدار ممکن است برحسب حجم وزن یا تعداد واحدها اندازه گیری شود. کادربندی محکم بسته به منظور صرفه جویی و دوام از نکات مهم است.

حفاظت: بسته بندی باید محکم و به اندازه کافی با دوام باشد و از محتویات آن در برابر فاسد شدن، شکستگی، رطوبت و دست برد محافظت کند.

جابه جایی آسان: بسته باید جا به جایی محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی را آسان کند. طراحی بسته بندی باید هزینه های نقل و انتقال و توزیع را به حداقل برساند. بسته بندی باد چنان طراحی شود که هر قسمتی در سیستم را بتوان به آسانی چه به شکل ماشینی یا غیر ماشینی جا به جا کرد تا در بازار هدف قرار گیرد.

ارتقای فروش: بسته بندی باید روی ارتقای فروش محصول در کوتاه مدت و بلند مدت موثر باشد. هنگامی که یک بسته شرایط نگهداری حفاظت و جابجایی آسان را برآورده کند می تواند یک فروشنده خوب برای محصول باشد.

این تعاریف اولیه یک بسته بندی است که هرچند ساده بنظر می رسند اما اصولی محکم در رواج و توسعه صنعت بسته بندی برای هر محصول است. در دنیای امروز بسته بندی ابعاد بسیار گسترده تری به خود گرفته است و بیشتر صنایع وابستگی روز افزونی به آن پیدا کرده اند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه