PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بخش بازرگانی آذربایجان شرقی با مشکل بسته‌بندی روبه‌رو است

رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: استان آذربایجان شرقی از نظر بسته‌بندی مشکلاتی دارد که باید در این حوزه تلاش کنیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، نشست همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت توسعه اقتصادی ایران پس از تحریم‌ها با حضور صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی تبریز، مدیرعامل تراکتورسازی و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد.

در این نشست صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: ترکیب اتاق بازرگانی تبریز در بالاترین مقام و رده اتاق‌های کشور قرارگرفته که اعضای هیئت نمایندگان از تجار و بازرگانان بوده و این باعث شده است اتاق ما از موفق‌ترین اتاق‌های کشور باشد.

وی افزود: بعد از انتخابات اخیر سعی کرده‌ایم جایگاه تبریز و آذربایجان در داخل و خارج کشور را که دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و در شناساندن آن نهایت کوشش و تلاش خود را کنیم.

رییس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به برگزاری مرتب جلسات شورای گفت‌وگو، تصریح کرد: جلسات شورای گفت‌وگو هرماه یک‌بار در این محل برگزار می‌شود و در آن مشکلات و نارسایی‌های واحدهای تولید استان بررسی‌شده و در رفع آنها اقدام به عمل می‌آید که این باعث کم شدن مشکلات در اتاق شده است.

وی تأکید کرد: همایش ملی صادرات نیز ازجمله این مراسم‌ها است که دو دهه سابقه دارد و بیشتر مصوبات آن در سنوات گذشته تبدیل به عمل شده و در گسترش فضای کسب‌وکار مؤثر بوده است،که امیدواریم این همایش هم به خوبی برگزار شود.

حسن‌زاده با اشاره به حضور مقام ارشد اجرایی و اقتصادی در این همایش، گفت: در این همایش  با حضور رییس بانک مرکزی، وزیر نفت  و مسئولان استانی برگزار می‌شود که از 32 اتاق بازرگانی استانی نیز دعوت به عمل آمده است تا پس از تحریم‌ها در راستایی توسعه اقتصادی برنامه‌های خود را موردبررسی و تبادل‌نظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سفری که به کشور ترکیه داشتیم با مسئولان عالی‌رتبه این کشور و از اتاق‌های بازرگانی آنکارا و استانبول دیدن کردیم که در این سفر متوجه شدیم این کشور از سال 2001 تا 2014 با تورم 65% به صادرات غیرنفتی دست‌یافته‌اند و نقش بخش خصوصی به همراه حمایت‌های دولت توانسته است به ششمین کشور موفق در امر صادرات دست یابند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز در مورد برخی از مشکلات موجود در صنعت استان گفت: ما از نظر بسته‌بندی مشکلاتی داریم که باید در این حوزه تلاش کنیم تا این مشکل را برطرف کنیم و در مورد دیگر مسائل می‌توان به برگزاری همایش‌های بیشتر در راستای شفاف‌سازی مسیر اقتصادی کشور پس از تحریم‌ها اشاره کرد که تلاش خواهیم کرد این همایش‌ها در زمان‌های مختلف برگزار شود.

ابراهیمی نایب رییس اتاق بازرگانی تبریز هم در این نشست به صادرکنندگان نمونه کشوری اشاره کرد و گفت: 8 صادرکننده برتری کشور از استان ما بوده و این نشان‌دهنده جایگاه ویژه استان ما است که امیدواریم این روند خوب در استان ما ادامه داشته باشد و همیشه شاهد موفقیت صنعت استان و کشور باشیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه