PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لزوم توجه به ارتقا کیفی بسته‌بندی محصولات تولیدی اردبیل

 مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل بر لزوم ارتقا کیفی بسته‌بندی محصولات تولیدی این استان در راستای توسعه صادرات تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، هاشم علایی صبح یکشنبه در دیدار پروفسور عظیم اکبرزاده محقق و دانشمند و عضو انستیتو پاستور ایران با مدیران و معاونان استاندارد اردبیل تصریح کرد: بی شک توسعه صنایع بسته بندی محصولات خاص این استان می تواند در رشد صادرات و ارزآوری تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه توجه ویژه ای از سوی استاندارد ملی ایران بویژه در استان اردبیل به این مهم صورت گرفته است، ادامه داد: در این راستا امسال ویژگی بسته بندی قارچ «دنبلان» که ارزش ارزآوری بالایی دارد، برای اولین بار تدوین شد که در رشد صادراتی آن موثر بود.

علاییبا بیان اینکه استاندارد استان اردبیل در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تمام تلاش خود را به کار گرفته است، تصریح کرد: پیشرفت استان و راه برون رفت از مشکلات اقتصادی استفاده از ظرفیــت های شرکت های دا نش بنیان و خصوصی است.

وی با اشاره به حضور چهار آزمایشگاه همکار در سطح استان در حوزه صنایع غذایی و مصالح ساختمانی، وجود این آزمایشگاه ها را از نظر افزایش بهره وری و کاهش هزینه های آزمون و زمان امری مهم دانست.

مدیرکل استاندارد استان از آمادگی اداره استاندارد جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و خصوصی در حوزه های مختلف خبر داد و بیان داشت: این سازمان حمایت و هدایت خود را از افرادی که در راستای افزایش تولیدات استاندارد استانی فعالیت دارند اعلام و از سرمایه گذاران جهت فعالیت در آزمایشگاه ها و همکار آموزشی دعوت به عمل می آورد.

علایی مدیران واحدهای تولیدی را سربازان اقتصادی کشور دانست و با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای مسئولان کنترل کیفی استان یادآور شد: در حوزه آموزش، اداره استاندارد اردبیل دارای چهار همکار آموزشی در سطح استان است.

محقق و دانشمند و عضو انستیتو پاستور ایران نیز در این جلسه با تشریح ظــرفیت های استان اردبیل در حوزه تولــیدات بومی، بسته بندی مناسب و کنترل کیفی محصولات تولیدی استان را بسیار مهم ازیابی کرد.

عظیم اکبر زاده بر لزوم ســرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد و آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره های علمی و فنی جهت فعال سازی آزمایشگاه همکار در این خصوص اعلام کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه