PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

محیط زیست از صنعت بسته بندی مالیات می گیرد

گرم شدن کره زمین که پیامدهایی مانند افزایش بالایای طبیعی در جهان به همراه داشته باعث شده که کشورهای جهان بیش ازهمیشه تاریخ بشر به محیط زیست توجه کنند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سازگاری زیست محیطی صنعت چاپ در دنیا و نه در ایران بسیار مورد توجه قرار دارد، همچنین صنعت بسته بندی از این قاعده مستثنا نیست.

صنعت بسته بندی و محیط زیست برای نخستین بار در جامعه اروپا توسط کشور هلند مورد توجه قرار گرفت و مالیات جدید بر صنعت بسته بندی بر اساس میزان پایه کربن موجود بررسی و محاسبه گردید.

وزارت محیط زیست با دایر نمودن اداره Waste Fund تا سال ۲۰۱۲میزان ۴۲%از زباله های پلاستیکی را بازیابی می کند و این سرمایه گذاری برای پرداخت هزینه های جمع آوری ضایعات و دوباره به کار گرفتن آنها در چرخش صنعت را ضروری و لازم است.

در بازار هلند سهمی از مالیات برای محاسبات نشر و خروج CO۲از هر کیلوگرم مواد تولیدی برای انواع بسته بندی که محتویات و گنجایش ماده کربن را دارا باشد، منظور گردیده است. نحوه عملکرد و محاسبات و جزئیات مالیات بندی توسط بخش خصوصی اعمال میگردد که متعاقبا در اسرع وقت تصمیم گیری و به اطلاع مسئولین صنعت بسته بندی میرسد .

سالهاست سازمانیوروپننحوه استفاده مالیات بر بسته بندی را بر اساس محیط زیست اعمال می نمود و تجربه نشان می دهد که همه فاکتورهای زیست محیطی راجع به مواد مورد استفاده در صنعت بسته بندی غیرممکن است که مقایسه شود.

از سال ۱۹۹۴با پایه گذاری EU Directive»تصمیم گیرنده منافع اروپا » در هلند ، تغییراتی در قانون این صنعت تصویب شد ، بعد از هلند ، کشور انگلستان در صدد پایه گذاری اقتصادی و برنامه ریزی برای این صنعت نوین گردید در حالیکه برای بسته بندی درجه دوم و سوم هیچ مشکلی نداشته و برای جمع آوری ضایعات خانگی از سیستم Achilles heel»یا نقطه جراحت پذیر» استفاده می کنند.

در بخش بعدی اخبار نگاه زیست محیطی کشور های جهان را به صنعت بسته بندی بررسی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه