PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت بسته بندی و محیط زیست در مجارستان، دانمارک و اسپانیا

نماینده جامعه اروپا برای دومین بار بازخواست اصلاح قانون مالیات از دولت مجارستان شد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بنابه گزارش نشریه Europen ، ظروف بطری برای حمل مایعات در این کشور دوباره استفاده می شود و مالیات کمتری شامل آن می شود.
 برای کالاهای وارداتی، هزینه سنگین حمل و نقل برای بازگرداندن به مبدا وجود دارد که قیمت تمام شده را افزایش م یدهد در سال ۲۰۰۳ دولت مجارستان برای حمایت از تولیدات داخلی ، تحریم وارداتی اعلام کرد که تا کنون نیز ادامه دارد.
طبق قانون ۲۲۶ اتحادیه اروپا اگر دولت در عرض دو ماه به دستورات و خواسته های نماینده عملا پاسخ ندهد به دادگاه مربوطه معرفی می شود.
دانمارک : دولت دانمارک برای ظروف بطری ها و انواع نوشابه ها اقدام به گرفتن ودیعه به منظور بازگشت بطری های شیشه ای و از جنس PET نموده است که این امر از دور ریختن، شکستن، به در دادن بطری ها پیشگیری می کند . دستور افزایش مقدار ودیعه بر بطریهای آب معدنی، باعث کاهش اجرای مالیات بر نحوه بسته بندی آن نیز می گردد .
عضویت انجمن Dansk Retursystem برای تولید کنندگان، واردکنندگان و پخش کنندگان الزامی است. دولت در صدد اصلاح قوانین موجود است، فروشگاههای توزیع مواد غذایی ، هزینه حمل و نقل بطری های یکبار مصرف را از انجمن مذکور دریافت می دارد . هدف از اصلاحات، پایان دادن به هزینه های اضافی است که بر قیمت تمام شده بسته بندی اثر می گذارد .
دولت قرارداد ۶ ساله با این انجمن دارد که هر لحظه می تواند در صورت بروز مشکل قرارداد را فسخ کند و این شرکت هم در صورت نارضایتی می تواند با اعلام آگهی زودتر از موعود قرارداد خود را پایان دهد .
اسپانیا : دولت اسپانیا پیش نویس پیشنهادی را ارایه داده است که در آن نمایندگان محلی قادر به کسب هزینه های کامل مدیریت بسته بندی از طریق تولید کنندگان است.
موارد قانونی این پیش نویس، سیستم لزوم برگشت بیعانه برای ظروف بسته بندی های خاص را مطرح می کند. این موارد از جانب دولت اسپانیا برای اجرای تعهدات مطرح شده در مدیریت بسته بندی و ضایعات اروپا بیان گردید.
صنایع اسپانیا تحت کنفرانس CEOE بر علیه موارد قانونی این پیش نویس متحد شدند و معترض اند ، آنها معتقدند که این قوانین باعث بالا بردن هزینه بدون تاثیرچشمگیر در بازیافت ضایعات و در شرایط کنونی اقتصاد اسپانیا است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه