PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آیا ایالات متحده آماده پذیرش بسته بندی اسپتیک شیر خواهد شد؟

ایالات متحده پیشرو ترین کشور در تولید و استفاده از بسته بندی است.بسته بندی اسپتیک و UHT در بخش شیر در حال تغییر و تحول است.


 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این فرآیندها به ویژه اسپتیک، فروش شیر در بخش های مختلف فروشگاه ها مانند بخش محصولات پروتئینی و یا بخش فروش نان را ساده ساخته و همچنین فروش آن را در کانال های مختلف توزیع، تسهیل می کند. روندی که در ایران نیز تا حدود زیادی به اجرا در امده است.
از جمله این کانال های توزیع می توان به تحویل مستقیم فروشگاهی برای سهولت انبارداری، ماشین های خود کار فروش مواد غذایی و حتی استادیوم های ورزشی اشاره نمود.
 کارشناسان و متخصصان عنوان می کنند که بسته بندی اسپتیک  سازگار با محیط زیست است چرا که به سادگی بازیافت شده و انرژی کمتری برای انبارداری و حمل و نقل آن مصرف می شود.
اسپتیک سیستمی است که در آن محصول بطریقه استریل تجاری در ظروف با دوخت هرمتیک غیر قابل نفوذ تولید می شوند در حقیقت این اصطلاح شامل سیستم فرآوری و سیستم بسته بندی محصول  است.
در واقع به تجهیزاتی اطلاق می شود که عمل پر کردن محصول استریل درون ظروف استریل و دوخت هرمتیک ظرف را در شرایط اسپتیک انجام می دهند .
 ازمزایای بسته بندی اسپتیک می توان به این موارد اشاره کرد:
 در این روش با استفاده از دمای بالا و زمان کوتاه محصول مرغوبتری بدست می آید و طول عمر مواد غذایی بیشتر است.
این سیستم انواع مختلف مواد و ظروف بسته بندیکه ابعاد و اندازه های مختلف دارند می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در مبدلهای حرارتی از نوع اسپتیک سح حرارتی و برودتی زیادتر است بنابراین قادر است انتقال حرارت زیادتری ایجاد کند.
 همچنین این روش معایبی نیز دارد. هزینه زیاد سرمایه گذاری سیستم اسپتیک، و این که عموماً جهت مایعات مناسب است و علاوه بر این برای انتقال مناسب محصول توسط پمپ باید محصول غذایی مایع،یکنواخت باشد. از دیگر معایب آم نیز ظرفیت پایین این سیستم است.
تولیدکنندگان محصولات لبنی باید شیرهای با ماندگاری معین را بپذیرند،اما مشتریان آمریکایی هنوز آماده نیستند. تولیدکنندگان می توانند با حمل و نقل کانتینرهای یخچال دار، بسته بندی های اسپتیک را جابجا سازند و خرده فروشان نیز محصولات را در یخچال های فروشگاهی به فروش رسانند. صنایع لبنی می تواند خلاقیت و نوآوری های بسیار بیشتری در یافتن بازارهای جدید داشته باشند.
 برای مثال، صنایع آب نبات و شکلات را در نظر بگیرید که موفقیت چشمگیری در فروش در مکان هایی همچون Blockbuster، دفاتر شرکت ها و ایستگاه های راه آهن و مترو یافت. استفاده از بسته های با ماندگاری بالا هنوز در میان مشتریان آمریکایی جایگاه مطلوبی نیافته است و آنان هنوز آمادگی پذیرش این محصولات را ندارند.
بخشی از این امر مربوط به نوع زندگی و فرهنگ است؛ حتی کودکان نیز همچنان از نوشیدنی های تازه و خنک استفاده می کنند مانند نوشیدنی های سردی که در هنگام صرف ناهار مصرف می کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه