PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کاهش فروش صنایع دستی در نبود بسته بندی مناسب

صنایع دستی ایران درحالی از نبود بسته بندی مناسب رنج می برد که چاپخانه ها و تولید کنندگانی که می توانند مرغوب ترین ها را ارایه دهند با بی تدبیری در کسادی به سر می برند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بحث صادرات غیر مستقیم تولیدات چاپی کشور در بخش های مختلفی صورت می گیرد که یکی از آنها بسته بندی مناسب کالاها از جمله صنایع دستی است.

ایران با تمرکز بر چاپ افست اکنون با رکود کاری در این بخش مواجه اسات که با یک مدیریت و برنامه ریزی می توان بخش عمده ای از کار چاپخانه های استاندارد داخلی را تامین نمود.

در ادامه  نبود بسته بندی مناسب معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: فروش فله ای و نبود بسته بندی میزان فروش صنایع دستی استان زنجان تحت تاثیر قرار داده است.

محمود علیمحمدی افزود: صنایع دستی یکی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی محسوب می شوند که در صورت  برنامه ریزی مناسب می توان در این زمینه به دستاوردهای مناسبی دست یافت که در این راستا بسته بندی در این زمینه نقش مهمی را دارد.

وی اظهار کرد: فروش فله ای و نبود بسته بندی مناسب موجب شده است بخش مهمی از سودآوری تولیدات صنایع دستی استان زنجان تحت تاثیر قرار بگیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در راستای توسعه بسته بندی استاندارد صنایع دستی برنامه ریزی لازم انجام شده چرا که توجه به بسته بندی استاندارد باعث توسعه صادرات صنایع دستی می شود.

علیمحمدی تاکید کرد: ابعاد و سایزهای مشخصی در صنایع دستی وجود ندارد و این عوامل باعث شده بسته بندی مشکل داشته باشد.

وی افزود: دوره های بسته بندی صادراتی برای بازرسان گمرک انجام شده تا بتوانیم با بسته بندی درست شاهد صادرات خوب صنایع دستی باشیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان برای توسعه اقتصادی در بخش صنایع دستی به بسته بندی صنایع دستی استان تاکید جدی دارد.

علیمحمدی افزود:بسته بندی صنایع دستی در استان زنجان روزهای خوبی را خواهد داشت و خوشبختانه چاقو، چاروق بسته بندی لازم را دارد و برای بسته بندی صنایع دستی دیگر استان هم برنامه ریزی لازم را کرده است. وی تصریح کرد:بسته بندی زیبا به صنایع دستی هویت می دهد.

حال با توجه به این نکات و شرایط حاکم اقتصادی فضای کسب و کار برای چاپخانه داران مهیا است و یک سیاست گذاری صحیح کمک شایانی به هردو بخش خواهد کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه