PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ایتالیا خواستار سرمایه‌گذاری مشترک در صادرات خرما و زعفران شد


وزیر کشاورزی ایتالیا با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی ایران، گفت: ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلفی مانند تولید زعفران و خرما از تجربیات شما استفاده کنیم و با کمک شما می‌توانیم شرایط تجاری مناسبی را فراهم آوریم

.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مسعود خوانساری ظهر امروز در دیدار با وزیر کشاورزی ایتالیا در اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: در زمان تحریم‌ها روابط دو کشور ایران و ایتالیا قطع نشد. ما بالاترین روابط اقتصادی در میان کشورهای اروپایی را با ایتالیا داشته‌ایم.

وی افزود: سفر اخیر رئیس جمهور ایران به ایتالیا بعد از اجرای برجام و امضای تفاهمنامه‌های مشترک نشان دهنده عمق روابط دو کشور است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سرمایه‌گذاری ایتالیا در صنایع ایران می‌تواند بازنده مناسبی برای شرکتهای ایتالیا داشته باشد زیرا ایران علاوه بر داشتن بازار 300 میلیونی اطراف خود منابع طبیعی غنی، افراد تحصیلکرده و داشتن ثبات دارای امنیت است که شرایط ممتازی ایجاد کرده است.

خوانساری تصریح کرد: حدود 108 میلیارد دلار به کشور روسیه توسط کشورهای همسایه صادر می‌شد که ما می‌‌توانیم با داشتن تفکر و ایده‌های جدید با همراهی ایتالیا این بازار را تصاحب کنیم.

وی یادآور شد: ایران و ایتالیا می‌توانند در بخش کشاورزی درزمینه‌های مختلفی از جمله صنایع غذایی به نتیجه برسند.

در ادامه این مراسم مائوویتزیو مارتینا وزیر کشاورزی ایتالیا نیز اظهار کرد: ما در روابط با ایران تنها به دنبال آن نیستیم که یک کشور دهنده و یک کشور گیرنده باشد بلکه به دنبال توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک هستند.

وی با اشاره به وضعیت کشاورزی در ایتالیا گفت: ما دارای تخصص،تجربه مناسبی هستیم که این امر نقطه قوت ما حساب می‌آید.

مارتینا  افزود:الگوی کشاورزی ما یکی از مهمترین مشخصه‌های ایتالیا می‌باشد که منجر شده در هر هکتار ما بازده مناسبی داشته باشیم که این رقم میانگین اروپا از جمله آلمان و انگلیس و حتی 60 درصد بیشتر از فرانسه است.

وی همچنین یادآور شد: کشاورزی ایتالیا علاوه بر داشتن ارزش افزوده مناسب به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند.

وزیر کشاورزی ایتالیا تاکید کرد: کشاورزی این کشور بیولوژیکی است و از نظر وسعت دارای پنجمین زمین بیولوژیک در دنیا است.

این مقام ایتالیایی با اشاره به اینکه ایتالیا تجربیات مناسبی در بخش‌های شیلات، ژنتیک حیوانی و گیاهی، ماشین‌آلات کشاورزی دارد، گفت: کشور ما در این زمینه می‌تواند تجربیات خود را در  اختیار شما قرار دهید.

وی در پایان با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی ایران، گفت: ما نیز می‌توانیم در زمینه‌های مختلفی مانند تولید و صادرات زعفران و خرما از تجربیات شما استفاده کنیم و با کمک شما می‌توانیم شرایط تجاری مناسبی را فراهم آوریم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه