طراحی زیبا نیاز بسته بندی
بسته بندی به مثابه لباس یک کالا به شمار میرود که در بسیاری از مواقع ارزش طراحی و گرافیک بسته بیش از کالای درون آن است.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در ایران به دلیل کیفیت پایین بسته بندی و طراحی نامناسب، بازار برخی کالاهای صادراتی مناسب نیست.
برای مثال در بخش صادرات، زعفران ایران توانایی رقابت با برخی از کشورهایی که اقدام به بسته بندی این محصول میکنند را نداشته و زعفران را بصورت کلی به کشورهایی چون ایتالیا صادر میکند که این کشور با به کار گیری فنون بسته بندی و طراحی زیبا زعفران خریداری شده را با قیمتی بالاتر و با نام تجاری کشور ایتالیا به سرتاسر دنیا صادر مینماید.
طراحی بسته بندی یکی از زیر شاخههای هنر تبلیغات است که نقش ارزندهای را در جریان اقتصادی جوامع بازی میکند. صادرات کالاها بیش از آن که به کیفیت محصول وابسته باشد به طراحی خوب بسته بندی و مورد پسند مشتریان بستگی دارد.
اگر محصولات و کالاهای ایرانی طراحی بسته بندی زیبایی داشته باشند، میتوانند با محصولات کشورهای صنعتی رقابت نمایند، اما با توجه به اینکه اکثر مدیران و مسئولین از این موضوع آگاهی دارند هنوز عزم راسخی برای پیشرفت صنعت بست هبندی در کشور مهیا نیست.