PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

طراحی زیبا نیاز بسته بندی

بسته بندی به مثابه لباس یک کالا به شمار می‎‎رود که در بسیاری از مواقع ارزش طراحی و گرافیک بسته بیش از کالای درون آن است.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در ایران به دلیل کیفیت پایین بسته بندی و طراحی نامناسب، بازار برخی کالاهای صادراتی مناسب نیست.
برای مثال در بخش صادرات، زعفران ایران توانایی رقابت با برخی از کشورهایی که اقدام به بسته بندی این محصول می‎‎کنند را نداشته و زعفران را بصورت کلی به کشورهایی چون ایتالیا صادر می‎‎کند که این کشور با به کار گیری فنون بسته بندی و طراحی زیبا زعفران خریداری شده را با قیمتی بالاتر و با نام تجاری کشور ایتالیا به سرتاسر دنیا صادر می‎‎نماید.
طراحی بسته بندی یکی از زیر شاخه‌ها‎ی هنر تبلیغات است که نقش ارزنده‎ای را در جریان اقتصادی جوامع بازی می‎کند. صادرات کالاها بیش از آن که به کیفیت محصول وابسته باشد به طراحی خوب بسته بندی و مورد پسند مشتریان بستگی دارد.
اگر محصولات و کالاهای ایرانی  طراحی بسته بندی زیبایی داشته باشند، می‎‎توانند با محصولات کشورهای صنعتی رقابت نمایند، اما با توجه به اینکه اکثر مدیران و مسئولین از این موضوع آگاهی دارند هنوز عزم راسخی برای پیشرفت صنعت بست هبندی در کشور مهیا نیست.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه