نگاهی به ویژگی طراحی در بسته بندی
بسته بندی به عنوان مهمترین بحث در فروش و اعتبار برند شهرت یافته است که علاوه بر سایر ویژه گیهای فیزیکی این بخش ها نیز اهمیت خاص خود را دارند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ویژگی های طراحی بسته بندی ابعاد گوناگونی دارد که در ادامه به بخشی از آنها می پردازیم.
رنگ بسته بندی
رنگ به عنوان مهمترین فاکتور در طراحی بسته بندی به شمار میرود. آنچه برای اولین بار موجب جلب نظر مشتریان برای خرید کالا میشود، رنگ بسته بندی میباشد که هر کدام گویای پیام خاصی میباشند. بنابراین در انتخاب رنگ باید دقت نمود
استفاده از تصاویر و نقوش مناسب
تصاویر به زیبایی بسته بندیها کمک زیادی میکند. این امر زمانی مؤثرتر است که برای طراحی بستههای فلزی که محتویات آنها مشخص نیست، از تصاویر استفاده شود.
گرافیستها با طراحی تصاویر خاص میتوانند اعتماد مشتریان را برای خرید کالا جلب نمایند. تصاویر باید متناسب با نوع محصولات و همچنین نیاز مصرف کنندگان طراحی شوند.
استفاده از متنهای اثرگذار
جملات تأثیرگذار با فونت های زیبا در سایز بزرگ موجب جلب نظر مصرف کنندگان میشود. نوشتهها باید شامل اطلاعاتی در رابطه با محصولات باشند و طرز استفاده از محصولات را به طور دقیق بیان کنند.
بیان مزایا، خواص و مضرات ناشی از مصرف بیش از حد محصولات نیز میتواند در مطلوب تر شدن طراحی بسته بندی کمک نماید.
قرار دادن لوگو در مکانی مناسب
هر شرکت تولیدکنندهای برای محصولات خود یک آرم را در نظر میگیرد که در هنگام طراحی بسته بندی باید این علامت بر روی بسته در نظر گرفته شود.
بهترین مکان برای قرار دادن لوگو در سمت چپ میدان دید است زیرا توجه بیشتری را به خود جلب میکند.
این موارد تنها بخشی از ویژگی طراحی بسته بندی است که با توجه به نوع کالا می تواند تغییراتی نیز داشته باشد.