PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به ویژگی طراحی در بسته بندی

بسته بندی به عنوان مهمترین بحث در فروش و اعتبار برند شهرت یافته است که علاوه بر سایر ویژه گیهای فیزیکی این بخش ها نیز اهمیت خاص خود را دارند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ویژگی های طراحی بسته بندی ابعاد گوناگونی دارد که در ادامه به بخشی از آنها می پردازیم.
رنگ بسته بندی
رنگ به عنوان مهمترین فاکتور در طراحی بسته بندی به شمار می‎‎رود. آنچه برای اولین بار موجب جلب نظر مشتریان برای خرید کالا  می‎‎شود، رنگ بسته بندی می‎‎باشد که هر کدام گویای پیام خاصی می‎‎باشند. بنابراین در انتخاب رنگ باید دقت نمود
استفاده از تصاویر و نقوش مناسب
تصاویر به زیبایی بسته بندی‌ها‎ کمک زیادی می‎‎کند. این امر زمانی مؤثرتر است که برای طراحی بسته‌ها‎ی فلزی که محتویات آنها مشخص نیست، از تصاویر استفاده شود.
گرافیست‎ها‎‎ با طراحی تصاویر خاص می‎‎توانند اعتماد مشتریان را برای خرید کالا جلب نمایند. تصاویر باید متناسب با نوع محصولات و همچنین نیاز مصرف کنندگان طراحی شوند.
استفاده از متن‎ها‎‎ی اثرگذار
جملات تأثیرگذار با فونت های زیبا در سایز بزرگ موجب جلب نظر مصرف کنندگان می‎‎شود. نوشته‎ها‎‎ باید شامل اطلاعاتی در رابطه با محصولات باشند و طرز استفاده از محصولات را به طور دقیق بیان کنند.
بیان مزایا، خواص و مضرات ناشی از مصرف بیش از حد محصولات نیز می‎‎تواند در مطلوب تر شدن طراحی بسته بندی کمک نماید.
قرار دادن لوگو در مکانی مناسب
هر شرکت تولیدکننده‎ای برای محصولات خود یک آرم را در نظر می‎‎گیرد که در هنگام طراحی بسته بندی باید این علامت بر روی بسته در نظر گرفته شود.
بهترین مکان برای قرار دادن لوگو در سمت چپ میدان دید است زیرا توجه بیشتری را به خود جلب می‎‎کند.
این موارد تنها بخشی از ویژگی طراحی بسته بندی است که با توجه به نوع کالا می تواند تغییراتی نیز  داشته باشد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه