PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چشم‌انداز برندها برای چاپ بسته‌بندی

یک روزنامه نگار تخصصی چاپ و بسته بندی می گوید: به نظر می‌رسد ارزش و تاثیر اولیه مهم است. این که چگونه محصولات توسط بسیاری از ویژگی‌های متفاوت آنها مورد قضاوت قرار می‌گیرند، نه تنها از نظر متناسب بودن برای هدف، بلکه از لحاظ قابلیت اطمینان و سازگاری و پولی نیز مورد قضاوت قرار می‌گیرند، تا حدی که آنها سهمی از بازار را به طور مداوم به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، قبل از این احتمالا یک رنگ خاص، یک فونت متمایز، و یا کاربرد ماهرانه مرکب متالیک بر روی سطح خارجی بسته آغاز رابطه بین یک نام تجاری -برند- و مصرف‌ کننده است.

Marcel Knobil بنیانگذار Superbrands می‌گوید: “به لطف چاپ تاثیرگذار بسته‌بندی، برندها می‌توانند نظر مشتریان را در مورد خرید تغییر دهند”. ” ما در نهایت از برند کوتاهتر و مطلوب‌تر برای جلب توجه بسته‌بندی استفاده می‌کنیم”. Superbrands در سراسر جهان به عنوان یک نهاد مستقل و داوری برند اعلام شده است، و متعهد به پرداخت خراج به مارک‌های استثنایی و ترویج نظم و انضباط بین آنها است.

یک ترکیب جذاب از متن و گرافیک باعث افزایش تاثیر جلوه اولیه زیبایی می‌شود. همان طور که eye candy در وهله اول مصرف‌کننده را به قلاب انداخت، تکثیر یک تصویر بیرونی تضمینی برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرد که صاحب برند می‌تواند در یک فضای محدود فعالیت کند.

امروزه علایق بسته‌بندی توسط سوپرمارکت‌هایی که تا دیروقت باز هستند شناخته می‌شوند.

فناوری چاپ به طور مستمر قابلیت‌ها و تقاضا برای حفظ برندها را گسترش می‌دهد و تشخیص و درک نیز بالاتر می‌رود.

نه تنها بقا در بازار بلکه دستیابی به وضعیتی که به عنوان “انتخاب ارجح” تحت چنین شرایط آزمایشی شدید باشند نیمی از بزرگترین چالش صاحب برند است.

عامل دیگر این است که هزینه‌ها مقرون به صرفه باشند.

کنترل کیفیت

به احتمال زیاد تغییرات رنگ نه تنها بین لایه‌های مختلف بلکه در فرآیندهای چاپ و در واقع از یک چاپگر به دیگری و نه تنها در مکان‌های مختلف بلکه حتی زمانی که آنها تحت فشار هستند نیز رخ می‌دهد. حفظ ثبات می‌تواند یک تعهد پیچیده و بغرنج باشد.

بهترین راه برای برآورده کردن این امر این است که اطمینان حاصل شود همه اتصالات کمکی در داخل زنجیره‌ی عرضه که در هدایت فرآیند چاپ بسته از ابتدا تا انتها درگیر هستند قادر به تعامل از طریق پلت‌فرم با هم باشند.

Jef Stoffels مدیر بازاریابی Eskoمی‌گوید: “چشم‌انداز ما اتصال زنجیره عرضه از صاحب برند به خرده‌فروش و ایجاد جریانی گسترده‌تر و غنی‌تر است.

ما این کار را با افزودن عملکرد بیشتر مطابق با بازار و کیفیت نیازهای CPG (کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده) تجار و خرده‌فروشان انجام داده‌ایم.

ما همچنین این امکان را برای صاحب برند ایجاد کردیم تا مطمئن شود که جریان داده‌ها ایمن و واضح است، اشتباهات و خطاها می‌توانند به سرعت برداشته شوند و یا از آنها دوری کرد و نتیجه اصلی آن دریافت سریع‌تر محصولات توسط بازار است.

به همین ترتیب سیستم‌های مدیریت رنگ مبتنی بر وب می‌توانند همان میزان راحتی و کنترل را برای صاحبان برند (بیش از پارامترهای از پیش تعیین شده برای رنگ) را ایجاد کنند و سپس دقت در تکرار، صرف نظر از بستر و یا تامین‌کننده، ثبات رنگ تولید شده که اساس اصالت برند و یکپارچگی است را تضمین می‌کند.

راه حل حرفه‌ای مدیریت رنگ به نام X-Rite PantoneLIVE برای صاحب برند به منظور کنترل پارامترهای رنگ از پیش تعیین شده ایده‌آل است، پس از آن در لفافی برای استفاده قرار می‌گیرند و زمانی که لازم باشد توسط زنجیره عرضه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این امر تکرار دقیق تصویر نام تجاری معتبر را بدون در نظر گرفتن سطح چاپی و یا تامین‌کننده تضمین می‌کند.

فشار دهید تا عمل کند

در بخش بسته‌های انعطاف‌پذیر، تبدیل‌کنندگان مجهز به امکانات تولید هوشمندانه می‌توانند بیشتر در دستیابی به ارزش و مزایای عملکردی محصول برای صاحبان برند قابل استفاده باشند. با استفاده از کلیشه فلکسو با کیفیت بالا و فناوری‌های نرم‌افزاری، در حال حاضر امکان پاسخگویی به نیازهای ۸۵ درصد از چاپ فلکسو، بسته‌بندی انعطاف‌پذیر بدون خسارت در نتیجه استفاده از CMYK باضافه سفید به جای استفاده از مرکب‌های خاص را دارد.

کار در خارج از یک پالت رنگ کاهش یافته به معنی تعداد کلیشه‌های کمتر و ضایعات مرکب کمتر است. Chris Tonge مدیر فروش شرکت “بسته نهایی در انگلستان در این باره می‌گوید: آن روی جعبه‌های زیادی علامت می‌گذارد. در حالی که بازیکنان جهانی مانند Unilever و P&G این راه حل‌ها را در ده تا پانزده سال گذشته مشخص کردند، برندهای کوچکتر متوجه می‌شوند که می‌توان رنگ‌ها را کنترل کرد و این مزیت هزینه‌ای دارد.

آنها یافتند که اگر کار استاندارد باشد کنترل رنگ بسیار بهتر است.

این پیشرفت از قبل وجود نداشته و با افزایش کیفیت و عملکرد استانداردها در چاپ فلکسو ایجاد شده است. چاپی که هنوز طور گسترده بیش از۴۰ درصد از بازار جهانی فعلی چاپ بسته‌بندی به ارزش حدود ۲۵۰ میلیارد یورو در هر سال را به خود اختصاص داده و به ویژه برای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر و چاپ روی ورق کارتن استفاده می‌شود.

سرعت در چاپ و ثبات کیفیت در سراسر سطح چاپی کلیدهای اصلی هستند. آخرین پدیده در این زمینه نصب دو سروو درایو اضافی در ماشین‌های چاپ فلکسو شرکت Bobst است که برای حضور نمایشگاه دروپا انجام شده است.

چاپ افست لیتوگرافی نیز پاسخ مثبتی به ارائه کار مقرون به صرفه‌تر و سریعتر داده است. برای مثال با کنترلرPrinect Inpress در ماشین‌های سری اسپیدمستر شرکت هایدلبرگ با سیستم توربوشارژ خطی خودکار می‌توان فرم‌های چاپ را ظرف مدت ده دقیقه تغییر داد.

طرز فکر دیجیتال

چاپ دیجیتال جرقه‌ای برای این پیشرفت‌ها بوده است که در فناوری آنالوگ مطبوعات چالشی سخت ایجاد کرده است. توجه به نیازهای صاحب برند در خصوص هزینه-فایده روش‌های چاپ فوری و در نتیجه، ذخیره‌سازی کمتر و توانایی ایجاد تنوع و جداسازی محصولات در قفسه‌ها را به دنبال دارد.

در حالی که به کارگیری داده‌های متغیر مقرون به صرفه همواره بخشی از چاپ دیجیتال بوده است، در حال حاضر رادار بازاریابی خرده‌فروشان موفقیت پذیرش را توسط کمپین‌های بازاریابی خرده‌فروشی‌ها دنبال می‌کند.

این شیوه توسط شرکت‌های کوکاکولا، Heineken, Nutella اجرا شده است.Greg Bentley ابداع‌کننده بسته‌بندی جدید کوکاکولا می‌گوید: حذف نام تجاری از روی بسته‌بندی و جایگزینی آن با چیزی غیر از نوشته کوکاکولا در درون ساختار ما کار آسانی نبود، در جایی که ما دستورالعمل‌های بسیار سفت و سخت برای حفاظت برند داشتیم.

Paul Randall مدیر توسعه تجاری بین‌المللی برند HP می‌گوید:ترکیبی از فناوری‌ها و الهام از بازاریابی آن چیزی است که منجر به ارسال‌های سفارشی می‌شود.

” این امر منجر به دور افتادن از نگرش بسته‌بندی که حامل لوگوها و مواد تشکیل‌دهنده است شده و از آن به عنوان یک فرصت رسانه‌ای برای تعامل مصرف‌کننده با مزایای برند استفاده می‌گردد.

چشم‌انداز رسانه‌ها تغییر کرده و به طور روزافزونی به سه پاره یعنی رسانه خریده شده (bought media)، روابط عمومی (earned media) وبسته‌بندی (owned media) تقسیم شده است.

جای تعجب نیست، چرا صاحبان نام‌های تجاری در حال حاضر بازدیدکنندگان منظم مرکز تجربیات گرافیکی شرکت HP در بارسلونا هستند”. همچنین مرکز فناوری زایکن Xeikon در آنتورپ.

Filip Weymans مدیر بازاریابی لیبل و بسته‌بندی می‌گوید:برای صاحبان نام تجاری حضور در برنامه کافه زایکن، یک منحنی یادگیری دو مسیره است. اول، درک این که چگونه مزایای تولید دیجیتال را می‌توان به سمت تنوع ارتباطات با مخاطب برای رسیدن به هدف تغییر داد و دوم این که چگونه فناوری می‌تواند نیازهای الگوی تجاری خود را تعیین نماید به ویژه برای سریع‌تر رسیدن به بازار و استفاده بهتر از سرمایه در گردش.”

Doug Hutt مدیر بسته‌بندی SAB Miller Global می‌گوید: در حالی که پذیرش فناوری با شتاب صورت می‌پذیرد، علی‌رغم شایعه‌های ایجاد شده، هنوز هم فروش بالقوه است.

ده صاحب نام تجاری برتر جهان مولد بیش از یک چهارم از یک تریلیون دلار در فروش‌ها هستند. اگر فقط ده تا بیست درصد از این‌ها با حفظ تعادل به سمت آنالوگ، دیجیتالی هم می‌شدند هنوز هم یک بازده بسیار بزرگ بالقوه بود که دست‌اندرکاران صنعت تبدیل هنوز آن را درک نکرده‌اند.

در همین حال، سرعت عمل بالاتر فناوری جوهرافشان آماده اجرای فصل بعد در داستان بسته‌بندی چاپ دیجیتال است، که کمترین آن از طریق تبلیغات بازرگانی کاملا پیش‌بینی شده مرکب‌های نانوگرافیک که بِنی لَندا انجام می‌دهد در رسانه‌ها برای ارائه اطلاعات متغیر مواد چاپی در سرعت‌بخشی به افست طراحی شده است.

تاثیر نهایی

سفارشی‌سازی تنها راه جذب چشمان مشتری به قفسه‌ها نیست. جلوه‌های ویژه مقرون به صرفه و زودکار (Short-run) مانند براقیت بالا، زرق و برق، متالایز بدون توسل به داغی و فویل‌کوبی و حتی خط بریل نیز در حصار نسل بعدی فن‌آوری است که آن را بهبود می‌بخشد.

همچنین ارائه ابزاری مقرون به صرفه‌تر بیشتر برای دستیابی به فویل‌کوبی سرد با استفاده از فرایند آنالوگ به ویژه به عنوان یک جایگزین برای سطوح چاپی لمینیت/متالایز برچسب و جعبه مقوایی را راحت‌تر می‌کند.

Dominic Burke، مدیرعامل Webb deVlam انگلستان می‌گوید: در همین حال، در پایان این قیاس اثر جالب به دست آمده ۳D از طریق استفاده از تکنولوژی لنزهای Fresnel موفقیت فوری در بخش خرده‌فروشی را برای جعبه‌های مقوایی معروفی با نام تجاری یاقوت کبود بمبئی ایجاد کرد.

این بدیهی است که این شیوه گرانتر از یک سوم ورق عادی است، اما تاثیر قابل توجهی بیشتری دریافت می‌شود. اگر شما چیزی می‌خواهید که به صورت غیر قابل انکاری چشم نواز و جذاب باشد این امر زمان‌بر است.

مرز جدید

Gillian Garside-Wight مدیر فناوری راه حل‌های برندینگ و بسته‌بندی SUN می‌گوید:پذیرش فناور‌ی‌های آنلاین محور به راه‌های منتهی به کاربرد‌های نسل آینده اشاره دارد که هدف آن تسهیل تعامل بیشتر بین برند و مشتری است.

چه کسی می‌تواند تصور کند که ساعت اپل پنج سال پیش در دسترس بوده؟ صاحبان نام تجاری نیاز به ارائه آن چه مصرف‌کنندگان می‌خواهند از جمله بسته‌بندی دقیق دارند که با زندگی دیجیتالی پیوند خورده است.

تعداد زیادی از برنامه‌های کاربردی در بازار مربوط به فناوری بازی‌های موبایل است. به عنوان مثال، در بسته اصلی(AR) برنامه‌های کاربردی پیشگام Blippar این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران به سادگی از طریق دوربین در گوشی‌های هوشمند خود به یک شیء نگاه کنند و جستجوی سریع دیجیتال برای کسب اطلاعات از وب را فعال کنند.

در کمپین اخیر شرکت آب معدنی Perrier، ازمصرف‌کنندگان دعوت کرد تلفن خود را مانند تکان دادن کوکتل تکان دهند تا یک دستورالعمل از این طریق دریافت نمایند این راهی ابتکاری برای برجسته کردن مفهوم کلی و افزودن سرگرمی با استفاده از این فناوری برای دستیابی به مزیت‌های منحصر به فرد آن بود.

به جای موقعیت یک شکل بر روی بسته برای تسهیل تعامل، متخصص Reproflex۳ PackLinc انگلستان، تکنولوژی اسکن یک کد مخفی در درون جوهر خود جاسازی کردند که مصرف‌کننده را قادر می‌ساخت تا تمام بسته را به عنوان یک پورتال تلقی کند که اخیرا در نسخه محدودی در POM-BEAR بسته ترد کودکان استفاده می شود، این سیستم دریافت‌کننده جایزه طلا از EFIA (انجمن فلکسو صنعت اروپا) و Starpack بوده است.

Debbie Waldron-Hoines مدیر EFIA عنوان می‌کند که: صاحبان نام تجاری نیاز به درک عمیق‌تری از فرآیندها دارند به طوری که آنها می‌توانند به تصمیمات گرفته شده در مورد این که چه چیزی برای برندشان مناسب‌تر است کمک کنند. هم چاپ فلکسو و هم چاپ دیجیتال می‌توانند با هم به منظور ارتقا نام تجاری کار کنند.

پشتیبانی امنیت محصول و در نتیجه پشتیبانی برند راه آشکار دیگری است که توسط فناوری‌های هوشمند مورد بررسی قرار می‌گیرد. در (NFC) چاپ کامل توسط فیلم نازک الکترونیک برای محصول جانی‌واکر انجام شد که امنیت و ضد جعل بودن و قلابی بودن را تحت نظر داشت و همچنین تعامل با گوشی‌های هوشمند برای مشاوره در خصوص محصول و کسب اطلاعات تقلب را از بین برد.

همان طور که بسیاری از برچسب‌ها و اطلاعات قبل از چاپ که در حال حاضر بر روی درب بسته نمایش داده می‌شود به تدریج از رده خارج شده‌اند. در حال حاضر شاید تنها چهل درصد از سطح بسته به هدف اصلی برندها اختصاص دارد. با این حال، اگر یک بارکد کوچک تمام الزامات قانونی و حقوقی را رفع نماید نود درصد از سطح چاپ می‌تواند برای بازاریابی کالا باشد.

Craig Stobie مدیر حسابداری علمی بازارهای چاپ شرکت دومینو می‌گوید:” جالب این جاست که عملی‌ترین پل ارتباطی نام تجاری با مصرف‌کننده یعنی بارکد خطی صاف با فرمت دوبعدی هم نیازمند ارتقا باشد.

صاحبان نام تجاری هنوز به طور کامل پتانسیل داشتن ماشین کدخوان را که نه تنها شامل داده‌های بسیار زیادی است بلکه مانند انسان کد را می‌خواند و همچنین می‌تواند ارزان‌تر نیز باشد را درک نکرده‌اند.

Eef de Ferrante مدیر انجمن صنعت بسته‌بندی فعال و هوشمند (AIPIA) می‌گوید: این که آیا این محصولات با صفحه یا درجه حرارت یا زمان حساسیت مرکب thermochromic در ارتباط است که نشان‌دهنده این است که محصول کاملاً سرد شده یا این اطمینان را می‌دهد که گوشت بسته‌بندی شده مناسب برای استفاده است، قرار دادن همه علامت‌ها در سمت راست جعبه برای ایجاد فضای بیشتر برای نشان دادن برند است.

صاحبان نام تجاری نیاز به پاسخگویی به چالش‌های جعل و تقلب، امنیت کالا در زنجیره تامین، تعامل مصرف‌کننده و مدیریت اطلاعات زیاد روی صفحه دارند. حفاظت از نام تجاری و بازاریابی بهتر محصولات نقطه شروع مهمی در جهت منع آسیب‌های بالقوه حاصل از شهرت و صرفه‌جویی در هزینه است.

چاپ بسته‌بندی چشم‌نواز و نوآورانه یک سرمایه‌گذاری بسیار زیرکانه در جهت ایجاد یک مشتری وفادار و ثابت است،

Des King به این نتیجه رسیده است. مصرف‌کنندگان در حال تمرین تطبیق‌پذیری بیشتر از همیشه و قبل از انتخاب محصول هستند بسته‌بندی صاحب نام تجاری را معرفی می‌کند و این فرصت منحصر به فردی است که امکان ارتباط مشتری با برند به صورت رو در رو در فروشگاه را فراهم می‌آورد که نکته مهمی برای خرید است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه