PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ضعف بسته بندی پاشنه آشیل صادرات عسل آذربایجان

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 20 هزار تن عسل سالانه در آذربایجان غربی تولید می‌شود.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کامیار داهیم افزود: به رغم تولید سالانه 20 هزار تنی عسل، ضعف بازاریابی و بسته بندی نامناسب؛ صادرات این محصول را با موانعی همراه ساخته و فعالان صنعت زنبورداری و تولیدکنندگان عسل را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از قطب‌های تولید عسل در ایران به شمار می‌آید لذا توجه به صنعت زنبورداری باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گرفته و چاره ای برای حل مشکل بسته‌بندی و بازاریابی عسل تولیدی استان بیندیشند.

داهیم با بیان اینکه زنبورستان‌های استان ازنظر بیماری‌های زنبورعسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند، افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون کارشناسان دامپزشکی استان با مراجعه بیش از 231 مورد به زنبورستان برای کنترل بیماری نظارت و بازرسی های لازم را انجام داده اند.

وی ادامه داد: بیش از شش هزارمورد آزمایش آلودگی انگلی و میکروبی از زنبورستان‌های استان انجام و بر اساس بررسی های انجام گرفته مشکل خاصی در زنبورستان‌های استان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی به ویژگی عسل های تقلبی و نامرغوب اشاره کرد و گفت: برای تشخیص تقلبی و نامرغوب بودن عسل در آزمایشگاه میزان گلوکز و ساکاروز اندازه گیری می‌شود بنابراین میزان ساکاروز بالای پنج درصد نشاندهنده نامرغوبیت عسل و وجود گلوکز صنعتی در عسل نشان از تقلبی بودن عسل است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه