PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

قهقرای صنعت بسته بندی در ایران!

 فعالان صنعت بسته‌بندی با انتقاد از دردسترس نبودن اطلاعات صنعت بسته بندی در ایران معتقدند که با وجود آنکه ما نخستین تولید کننده زعفران و خرما درجهان هستیم به علت نبود صنعت بسته‌بندی مناسب، سود حاصل از این اقلام را به دیگر کشورها واگذار کرده‌ایم.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بی شک توجه به صنعت بسته بندی می‌تواند منجر به افزایش درآمدهای ارزی شود، بسته‌بندی یکی از گام‌های اصلی در فرآیند برندینگ محصول به شمار می‌رود. درواقع شکل، اندازه، جنس، رنگ و چاپ بسته به هویت برند و انتخاب از سوی مشتری کمک خواهد کرد.

 در دسترس نبودن اطلاعات دقیق در حوزه بسته بندی پیامد استفاده نشدن کاربردی از مطالعات و پژوهش‌های انجام‌شده، وجود موازی‌کاری‌ها در این صنعت، نداشتن بانک اطلاعاتی منسجم از صنعت بسته‌بندی کشور و رقابت منفی بین دست‌اندرکاران این صنعت است.

 تعلل ایران ایران در زمینه صادرات محصولات بسته‌بندی شده، سبب شده تا کشورهای همسایه که زودتر از ما وارد حوزه بسته‌بندی کالا شده‌اند دیگر اجازه حضور ایران در این بازارها را ندهند و اگر بخواهیم محصولاتی مانند زعفران، خرما و حتی پسته را با بسته‌بندی فانتزی و مشتری‌پسند به بازار ارایه کنیم ممکن است بازار محصولات فله را هم از دست بدهیم.

 قیمت تمام‌شده بالای محصولات تولیدی، نبود فناوری و افزایش هزینه‌ها سبب شده تا ما نتوانیم آنچنان که شایسته تولیدمان است در بازار عرض اندام کنیم؛ چراکه نبود فناوری بسته‌بندی، گران بودن آن و از همه مهم‌تر نبود فرهنگ بسته‌بندی وفانتزی کاری همه و همه سبب شده تا در این زمینه عقب بمانیم؛ در حوزه صادرات مواد غذایی و خوراکی عوامل متعددی دخیل هستند و نباید آنها را فراموش کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه