PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

مشکلی بر سر راه صادرات به دلیل عدم بسته بندی مناسب صنایع دستی

استان همدان یکی از استان های فعال از دوران گذشته تاکنون در زمینه صنایع دستی بوده است. صادرات بیش از ۱۴ میلیون دلار صنایع دستی از همدان در سال گذشته گزارش شده است.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ۱۰ ژوئن برابر با ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است و ما در آستانه این روز هستیم. استان همدان یکی از استان های فعال از دوران گذشته تاکنون در زمینه صنایع دستی بوده است.

صادرات بیش از ۱۴ میلیون دلار صنایع دستی از همدان در سال گذشته به طوری که «جمال خشوعی» مدیرکل گمرک استان همدان در این باره گفت: تنها در سال گذشته بیش از ۱۴ میلیون دلار صنایع دستی به دیگر کشورها از این استان صادر شده است.

او معتقد است که می توان با رونق بخشیدن به صنایع دستی و تولیدات داخلی و حمایت از صادرات این دست تولیدات به صادرات غیرنفتی بهای بیشتری داد.

سفال ظرفیت همدانی ها برای رونق بخشیدن به صادرات غیر نفتی

مدیرکل گمرک استان همدان همچنین با اشاره به اینکه ۸٫۶ درصد از کل صادرات همدان مختص صادرات سفال است، افزود: بخش مهمی از این صادرات مرتبط با سفال است، سفالی که به طور عمده در شهر جهانی سفال و در لاجین تولید می شود، به طوری که بیش از ۱۱ میلیون دلار سفال از استان به دیگر کشورها صادر شده است.

خشوعی عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی در حدود ۱۱ کالای صادراتی از همدان به کشورهایی از جمله چین، آلمان، انگلستان، هلند، آمریکا، عراق آفریقای جنوبی، عراق، کویت و افغانستان صادر می شود.

طرح هایی برای رونفق بخشید به صادران فرش در دست اقدام داریم/عدم بسته بندی مناسب صنایع دستی مشکلی بر سر راه صادرات آن

وی یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا با احیای بیش از پیش صادرات فرش دستبافت همدان که حتی در جهان شناخته شده است رونقی بیشتر به این حوزه ببخشیم.

مدیرکل گمرک استان همدان عدم بسته بندی مناسب صنایع دستی را یکی از ضعف های صادرات بیشتر این تولیدات دانست و گفت: خوشبختانه طرح هایی برای بهبود این بخش در دست اقدام است.

فعالیت ۳۰ هزار نفر در ۱۵۰ عنوان رشته صنایع دستی استان همدان

«علی مالمیر» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان هم از فعالیت و اشتغال ۳۰ هزار نفر در بیش از ۱۵۰ عنوان رشته صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: سفال و مبل و منبت بیشترین تعداد افراد شاغل این حوزه را در شهرهای لالجین، ملایر و تویسرکان به خود اختصاص داده است.

شهر جهانی لالجین ظرفیتی برای رونق صادرات صنایع دستی استان

وی به افزایش دو درصدی میزان صادرات صنایع دستی استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ هم اشاره کرد و افرود: از ۱۹ شهر در دنیا که عنوان شهر جهانی را به خود اختصاص داده اند، چهار شهر جهانی برای ایرانی ها رقم خورده است که لالجین با ظرفیت تولید سفال یکی از این چهار شهر جهانی است.

برگزاری دوره های آموزشی رایگان طرحی برای رونق بخشیدن به صنایع دستی

«میثم الوندی» رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با گرامیداشت پیشاپیش روز صنایع دستی گفت: در سال جاری و سال ۹۵ برای پیشرفت صنایع دستی اقدامات مناسبی در راستای رونق این حوزه در سطح شهرستان انجام شده است، که از جمله آن می توان به برگزاری دوره های آموزشی رایگان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این دوره ها شامل دوره مدیریت تولید بازرگانی و بازاریابی در بخش صنایع دستی، بررسی اصول ارگونومی در صنعت مبلمان و بهبود طراحی مبلمان از دیدگاه ارگونومی بوده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان افزود: کارگاه آموزش آشنایی با قوانین و تکالیف مالیاتی تولیدکنندگان هم دوره ای بود که برگزار شد تا تولیدکنندگان صنایع دستی بدانند چه اقداماتی باید انجام دهند تا از معافیت های مالیاتی برخوردار شوند.

الوندی در ادامه عنوان کرد: همچنین قرار است به زودی یک دوره آموزشی رایگان دیگری با عنوان آشنایی با قوانین دریافت نشان ملی ویژه تولیدکنندگان و صنعتگران شهرستان تویسرکان برگزار شود.

وی به عملکرد صنایع دستی شهرستان درخصوص صدور پروانه های کارگاهی و انفرادی در راستای زمینه سازی برای ایجاد اشتغال در این زمینه هم اشاره کرد و گفت: در حالی که سهم تویسرکان از همدان برای صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی و تولید انفرادی به ترتیب ۲۵ و ۱۲۵ پروانه پیش بینی شده بود، اما خوشبختانه با فعالیت های انجام شده در سطح شهرستان به ترتیب ۴۹ و ۱۳۶ پروانه به ترتیب در حوزه تولید کارگاهی و تولید انفرادی صنایع دستی صادر شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه