PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بسته‌بندی پسته نیازمند رونق است

حمید ملانوری در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: 80 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در رفسنجان داریم که عمده اشتغال شهرستان را در بخش کشاورزی شامل می‌شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی بیان داشت: در بخش پرورش دام و طیور نیز زمینه‌های اشتغال در این شهرستان فراهم است و این اشتغال نشاط و رونق کسب و کار در حوزه کشاورزی را بالا می‌برد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه تحریم‌ها و خشکسالی و کم‌آبی سبب شده در اقتصاد کشور دچار مشکل شویم، افزود: اما این مسائل نباید به بخش کشاورزی خدشه‌ای وارد کند.

وی تصریح کرد: مایحتاج کشاورزان و نهاده‌هایی از جمله کود و سم، ادوات کشاورزی و مراکز فرآوری پسته و آب مورد نیاز کشاورزی که استفاده می‌شود، باید مدیریت شوند.

ملانوری عنوان کرد: از 200 فروشگاه سم در فسنجان، 105 فروشگاه مجاز است که حضور مسؤول فنی و نظارت بر این فروشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی بر آموزش کشاورزی و چگونگی و زمان مصرف کود و سم و استفاده از نظرات کارشناسان تأکید کرد و گفت: کشاورزان باید شیوه ایجاد ارزش‌افزوده از محصول را فراگیرند.

ملانوری با اشاره به صنعت بسته‌بندی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بازار داخلی و خارجی و رونق تکنولوژی، اما در بسته‌بندی پسته موفقیت چندانی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار کشاورزی پرورش اسب و دام و ... هم در رفسنجان رونق گرفته و در این زمینه ظرفیت بالایی داریم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود از محیط‌زیست، منابع‌ طبیعی و ... باید بهره‌وری لازم را داشته باشیم.

ملانوری از طرح بومی احیاگران آبادی یاد کرد و بر رونق تولید و اشتغال در روستاها تأکید کرد و متذکر شد: این طرح باید به ‌طور جدی به‌ کار گرفته شود تا آبادی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را در پی داشته باشیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه