PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه بسته‌بندی

بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنایع چاپ و بسته‌بندی ایران با اشاره به نقش مهم بسته بندی در صادرات لزوم سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی را از اولویت ها بر شمرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی افزود: صادرات در تمام کشورها به دلیل منبع درآمدزایی و درآمد ارزی و ارتقای جایگاه بین‌المللی و رشد اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ادامه داد: اهمیت بسته‌بندی در آن دسته از کالاهایی که صادر می‌شوند بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل در تمام دنیا در کنار تقویت صادرات به صنعت بسته‌بندی نیز اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های کلان برای تقویت صنعت بسته‌بندی انجام می‌شود.
وی افزود: به‌طور کلی صنایع چاپ و بسته‌بندی در توسعه صادرات غیر نفتی نقش استراتژیک و بسیار مهمی دارند. صنعت بسته‌بندی ایران نیز امروز از توانمندی‌های لازم برای حضور در بازارهای جهانی برخوردار بوده و می‌تواند در ساختار اقتصادی کشور مثمر واقع شود. همچنین صنعت بسته‌بندی موتور محرک برای برون‌زا شدن اقتصاد و پیشرفت تولید داخلی و حلقه تکمیل‌کننده زنجیره تولید و صادرات است، اما صنعت چاپ نیز در سیستم تولیدات انبوه مثل چاپ گراور، مطبوعات، چاپ‌های خبر و کتاب یا به آن صورت رشدی را در سال‌های اخیر نداشته یا در حال رکود بوده و در کنار آن چاپ‌های سیستم‌های یو.وی، فلکسو عرض کم با همان خطوط تولیدی هیبرید رشد خوبی را داشته است.
این مارشناس صنعت چاپ در پایان گفت: در حال حاضر برای اینکه خودمان را با سایر کشورهای صنعتی یا در حال توسعه بیشتر وفق دهیم و بتوانیم در این زمینه با آنها رقابت کنیم، به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز داریم. اهمیت بحث کیفی‌سازی و استاندارد‌سازی در بازارهای بین‌المللی و داخلی نیز بر کسی پوشیده نیست و این روزها استاندارد برای تولید در زمینه‌های مختلف بحث داغی است.
اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با سیاست گزاری های دقیق و کارشناسی و تحلیل بازارهای جهان و منطقه رشد مناسبی در بخش صادرات ایفا نموده که باعث تحول نوینی در بازار چاپ و چاپ بسته بندی کشور شده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه