PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نقش بسته بندی زعفران در توسعه ی اقتصادی ایران

ایران بزرگترین تولید کننده زعفران دنیاست و دراین محصول قابل توجه تقریبا کمترین بهره و و ارزش افزوده را می برد.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، صنعت چاپ و صنعت بسته بندی یکی از بزرگترین ضربات را از عدم بهره وری و فرآوری زعفران متحمل میشوند در حالی که با یک برنامه ریزی دقیق می توان توسعه چشمگیری در بخش صنعتی و کشاورزی را بدست آورد.

یک بسته بندی خوب نیازمند یک صنعت چاپ با کیفیت است تا به صادرات پایدار رسید، نقش مهم چاپ و بسته بندی را در این راستا میتوان ایجاد منابع ارزهای خارجی از طریق صادرات مازاد تولید و تامین وجه لازم برای کالاهای سرمایه ای موردنیاز در روند توسعه ی اقتصادی دانست.

از سوی دیگر روند پایدار صادرات باعث افزایش درآمد روستاییان و کشاورزان خواهد شد. ایجاد اشتغال نیروهای مولد را نیز به همراه دارد. تولید ۲۰۰تن زعفران امکان اشتغال ۱۰۰هزار نفر را فراهم کرده که با ایجاد شرکت های بسته بندی بیشتر می توان آن را گسترش داد.

بهبود نسبی رفاه اجتماعی و اقتصادی در مناطق روستایی و کشاورزان از دیگر دستاوردهای این رویداد خواهد بود. افزایش قدرت خرید روستاییان و افزایش تقاضای محصولات صنعتی را در بر دارد یعنی توسعه ی بخش های صنعت و خدمات .

تمام نکات مطروحه در بخش روستایی و کشاورزان است و این در حالی است که یک صادرات درست، پایدار، هدفمند و با برنامه می تواند بهبود مستمری در برندهای همجوار آن کشور ایجاد نماید.

مزیت رقابتی تولید در زعفران می تواند بخش های بزرگی از سایر صنایع را پوشش دهد و رونق کسب وکار در سطح کشور ایجاد نماید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه